♦ Antoaneta Curteanu, vicepreşedinte executiv divizia retail UniCredit Bank: Avem un proiect important pe care îl dezvoltăm în această perioadă, Digital Speed-up, prin care continuăm să accelerăm mutarea tuturor tipurilor de tranzacţii pe canalele digitale şi este un focus continuu pentru a elibera cât mai mult sucursalele, pentru că oamenii vin în continuare la sucursale pentru cumpărarea unui imobil, pentru investiţii importante.
Angajaţii companiilor din România petrec în medie 5 ore pe lună pentru pregătirea şi semnarea documentelor cu banca, iar numărul creşte până la 20 de ore în cadrul companiilor mari, a spus în cadrul unei videoconferinţe Antoaneta Curteanu, vicepreşedinte executiv divizia retail la UniCredit Bank.
„Vedem că pandemia a sporit interesul companiilor pentru a folosi noi instrumente digitale pe care în trecut nu le-au folosit, printre care aplicaţii şi servicii de comerţ electronic, POS, mobile POS, mobile şi internet banking. Clienţii noştri au posibilitatea de a semna anumite documente în relaţia cu banca folosind semnătura electronică calificată, emisă de un furnizor autorizat din România, printr-un flux electronic integrat. 86% din totalul documentelor folosite de bancă în relaţia cu clienţii pot fi semnate şi digital, însă 38% din documentele semnate de persoane fizice şi companii în relaţia cu banca se fac folosind semnătura electronică calificată. Ambiţia noastră este ca până la finalul anului să se ajungă la 50%“, a spus Antoaneta Curteanu.