Bănci și Asigurări

Asigurarea de credit comercial, colacul de salvare al companiilor în criza coronavirus? Coface: Numărul companiilor care au achiziţionat o astfel de poliţă este de circa 2.000

Eugen Anicescu, country manager al Coface România: Având în vedere că asigurarea de credit comercial este un produs de nişă, care combină trăsături atât de la produse de asigurare, cât şi bancar şi de consultanţă, aceasta necesită o expertiză extrem de concentrată care nu există la asigurătorii generalişti.

Cei mai mari jucători din România în zona asigurărilor de credit comercial sunt francezii de la Coface, nemţii de la Euler Hermes, parte a grupului Allianz şi spaniolii de la Atradius, parte din Grupo Catalana Occidente.

Eugen Anicescu, country manager al Coface România: Având în vedere că asigurarea de credit comercial este un produs de nişă, care combină trăsături atât de la produse de asigurare, cât şi bancar şi de consultanţă, aceasta necesită o expertiză extrem de concentrată care nu există la asigurătorii generalişti. Cei mai mari jucători din România în zona asigurărilor de credit comercial sunt francezii de la Coface, nemţii de la Euler Hermes, parte a grupului Allianz şi spaniolii de la Atradius, parte din Grupo Catalana Occidente.

Autor: Mircea Nica

01.08.2020, 21:31 591

♦ Asigurarea de credit comercial acoperă riscul de neîncasare a creanţelor unei companii furnizoare de la clienţii săi persoane juridice şi asigură continuitatea businessului în proporţie de 85-90% din valoarea creanţelor nerecuperate.

Asigurarea de credit co­mer­cial, care acoperă riscul de neîn­ca­sare a creanţelor com­pa­niilor furnizoare de la cli­enţi sau falimentul lor, este în creş­tere constantă, având în vedere şi pe­rioada dificilă generată de pandemia de COVID-19, iar numărul compa­niilor care au achi­ziţionat o astfel de poliţă este de circa 2.000, a transmis Eugen Anicescu, country ma­nager al Coface România, la solicitarea ZF.

„România este o piaţă emergentă, în­că tâ­nără din punctul de vedere al ma­turităţii pie­ţei asigurărilor de credit comercial. Prin ur­ma­re potenţial de creştere există. Numă­rul compani­ilor ce decid să încheie această asi­gurare este în creştere constantă. În perioa­da pe care o traversăm, există un in­teres crescut pen­tru această asigurare în rândul compani­ilor din piaţă, riscul de ne­re­cu­perare a crean­ţe­lor fiind per­ceput mai mare de către toţi actorii eco­­nomici. Esti­măm că numărul com­pa­­niilor din România care au achi­zi­ţionat o astfel de poliţă de asi­gurare este de aproxi­ma­tiv 2.000, în condi­ţiile în care în general compa­niile care au ape­lat la serviciile asigu­rătorilor au o cifră de afa­ceri anuală peste 3 mil. euro.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO