Bănci și Asigurări

Asiguratorii investesc cateva milioane de euro in campaniile RCA de iarna

Asiguratorii investesc cateva milioane de euro in campaniile RCA de iarna

De la 1 ianuarie 2010 politele RCA vor fi mai scumpe pentru soferii cu accidente la activ

30.11.2009, 23:10 73

Companiile de asigurari vor investi cateva milioane de euro incampaniile RCA care vor incepe saptamana viitoare, avand in vedereca in aceasta perioada 30-40% din soferi isi reinnoiesc asigurarilede raspundere civila auto (RCA).

Totusi, de cativa ani campaniile nu seamana nici pe departe cucele care s-au desfasurat pana in 2006, in fiecare iarna si vara,deoarece politele nu erau incheiate pe 6 sau 12 luni, ci pana lasfarsitul unui semestru sau al unui an calendaristic, astfel incatsoferii isi reinnoiau asigurarile in iunie si decembrie.

Din 2006 politele RCA sunt incheiate pentru un semestru saupentru tot anul si pot expira in orice luna. In conditiile in careparcul auto a crescut puternic in 2006-2008, varful de vanzari depolite RCA inregistrat de asiguratori in vara si in iarna s-aaplatizat.

"Campaniile nu mai sunt la fel ca in anii trecuti. Cred ca acumdoar 40% din politele RCA expira in decembrie, ianuarie si chiar infebruarie. Din data de 10 decembrie vom incepe campania, darbugetul nu va fi ca in alti ani, de peste un milion de euro, ci decateva sute de mii si va merge in principal pe promovare in presascrisa, outdoor sau radio", spune Radu Mustatea, directorul generalal Astra Asigurari.

Groupama aloca 700.000 de euro pentrucampanie

In perioada decembrie-ianuarie asiguratorii se lupta pentru aatrage clienti pe segmentul RCA cu diverse oferte, cum ar fireducerile de pret la asigurari auto Casco sau de locuinte pentruclientii care cumpara polite RCA. De asemenea, companiile investescin promovare prin spoturi TVA sau reclame in presa scrisa, outdoorsi radio. Groupama, a treia companie din piata asigurarilor, creatain aceasta vara in urma fuziunii dintre Asiban si BT Asigurari, vainvesti circa 700.000 de euro pentru promovarea produsului RCA indecembrie-ianuarie, potrivit reprezentantilor companiei. Bugetulpentru campanie este cuprins in suma totala alocata pentrupromovarea brandului Groupama, de 2,5 milioane de euro.

Si Asirom, una dintre cele mai mari companii de asigurari de pepiata locala, se pregateste de campanie.

"Perioada de sfarsit de an este cea in care se vand mai multepolite, deci automat vorbim de niste promotii. Dar nu e la fel cain anii trecuti, nu mai putem sa ii spunem campanie", afirmaCatalin Stroe, directorul de vanzari al Asirom, fara a face publicbugetul alocat pentru promovare in aceasta perioada.

Radu Mustatea de la Astra afirma ca in prezent principalulelement de diferentiere intre asiguratori pe segmentul RCA estepretul, in conditiile in care serviciile oferite sunt aceleasi. Dealtfel, aproape toti soferii isi aleg asigurarea RCA in functie depret, cautand cea mai ieftina oferta. Asiguratii nu sunt afectatiin cazul in care compania de asigurari intarzie cu despagubirile,deoarece acestea sunt incasate de persoana vatamata in urmaaccidentului auto.

In 2008 politele RCA le-au adus asiguratorilor subscrieri depeste 500 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO