Bănci și Asigurări

Atenţie, şoferi! Pregătiţi-vă portofelele şi înarmaţi-vă cu răbdare! Unele service-uri au început încă din prima clipă a prăbuşirii Euroins să nu mai accepte reparaţii pe baza poliţelor RCA ale companiei. Altele încă mai acceptă riscul, dar nu pentru mult timp

Atenţie, şoferi! Pregătiţi-vă portofelele şi...

Autor: Mircea Nica

28.03.2023, 10:30 2139

♦ FGA a publicat primele date înregistrate în cazul Euroins, iar din 17 martie până acum a primit peste 16.000 solicitări de plată şi 1.749 cereri de deschidere de dosar de daună ♦ Şi după falimentul City Insurance din urmă cu un an şi jumătate, service-urile au reacţionat instantaneu prin refuzul de a mai primi reparaţii pe baza poliţelor RCA emise de asigurător, încă din prima clipă a prăbuşirii companiei ♦ PIAR şi FSAB susţin că intervenţia guvernului în politica preţului RCA ar putea avea efecte nocive asupra persoanelor prejudiciate.

La o săptămână după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare şi constatarea insolvenţei Euroins, fostul lider al pieţei RCA care ajunsese la peste 2,7 milioane de clienţi RCA, service-urile rămân ferme pe poziţii şi au început să refuze reparaţiile pe baza poliţelor RCA emise de Euroins încă din ziua anunţării prăbuşirii companiei, 17 martie 2023.

După falimentul City Insurance, service-urile au luat încă de la început măsuri, mai ales că prăbuşirea a încă unui lider al pieţei RCA înseamnă şi mai multe întârzieri la plata dosarelor, dar în acelaşi timp situaţia este una mult mai îngrijorătoare din cauza altor sute de milioane de euro pe care Fondul de Garantare a Asigurăţilor (FGA) va trebui să le plătească.

Adrian Ispas, proprietarul service-ului TopLac, a explicat pentru ZF că după anunţul privind insolvenţa Euroins a fost o avalanşă de clienţi cu poliţe RCA de la Euroins, dar cea mai mare problemă este că FGA nu mai are bani şi, deşi există un termen prevăzut pentru începerea plăţilor, nu este şi un termen până la care să se facă plăţile.

„Nu ştim cum să procedăm cu clienţii care vin cu poliţe de la Euroins. Deocamdată luăm clienţi, dar nu ştim dacă o să mai luăm. Sunt prea multe lucruri neclare. După anunţul privind insolvenţa Euroins a fost o avalanşă de clienţi cu poliţe RCA de la Euroins. Cea mai mare problemă pe care o văd eu la ora aceasta este că Fondul de Garantare are un termen de la care începe să facă plăţile, adică după 60 de zile, dar nu are un termen până la care să facă plăţile. Dacă fac acum o reparaţie pentru un client, în cât timp estimez că îmi iau banii? În 5 ani, 10 ani? Aceasta este întrebarea pe care mi-o pun şi care mă face să nu mai iau clienţi“, susţine Adrian Ispas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO