Bănci și Asigurări

De ce au nevoie băncile de informaţii precum salariul, locul de muncă, expunerea politică şi starea civilă atunci când un client îşi deschide un simplu cont? Thomas Bernet, chief risk officer la ING Bank România: Există, în primul rând, o cerinţă de raportare pe care legea o aduce, care constă în limita tranzacţiei

Thomas Bernet, chief risk officer la ING Bank România: Dacă detectăm ceva suspicios suntem obligaţi să raportăm acel cont, pentru a se lua măsurile necesare în cazul în care există o fraudă în acest sens. Scopul este să prevenim frauda financiară.

Thomas Bernet, chief risk officer la ING Bank România: Dacă detectăm ceva suspicios suntem obligaţi să raportăm acel cont, pentru a se lua măsurile necesare în cazul în care există o fraudă în acest sens. Scopul este să prevenim frauda financiară.

Autor: Mircea Nica

18.02.2021, 19:15 9901

♦ Aurelian Dochia, fost bancher: Există anumite reglementări, nu doar în România, ci la nivel european. Cred că platforme sociale precum Facebook au mai multe informaţii despre viaţa personală a oamenilor decât o bancă ♦ Dragoş Cabat, fost bancher: Reprezentantul băncii trebuie să te cunoască, iar până a venit pandemia trebuia să te şi vadă.

Băncile solicită clienţilor in­for­maţii precum sala­riul, locul de muncă, expu­nerea politică şi sta­rea civilă din cauza unei di­rective europene pentru combatarea spă­lării banilor, care le forţează să-şi în­trebe clienţii sursa veniturilor şi averii, iar în acelaşi timp banca trebuie să ra­porteze activităţile suspicioase ale con­turilor clienţilor pe baza a cât mai multe in­formaţii obţinute de la aceştia, a spus Thomas Bernert, chief risk officer la ING Bank România, pentru ZF.

„Directiva AML (Anti Money Laun­dering) ne forţează să întrebăm sursa veni­turilor şi averii. Aceste in­for­ma­ţii tre­buie să le avem pentru că dacă este ce­va suspicios în activitatea cli­en­tului, tre­buie să-l detectăm. Pentru a o de­tec­ta, trebuie să avem informaţiile ne­ce­sare de bază. Dacă detectăm ceva sus­pi­cios suntem obligaţi să raportăm acel cont, pentru a se lua măsurile nece­sa­re în cazul în care există o fraudă în acest sens. Scopul este să prevenim frau­da fi­nanciară“, a explicat Thomas Bernert.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO