♦ Aurelian Dochia, fost bancher: Există anumite reglementări, nu doar în România, ci la nivel european. Cred că platforme sociale precum Facebook au mai multe informaţii despre viaţa personală a oamenilor decât o bancă ♦ Dragoş Cabat, fost bancher: Reprezentantul băncii trebuie să te cunoască, iar până a venit pandemia trebuia să te şi vadă.
Băncile solicită clienţilor informaţii precum salariul, locul de muncă, expunerea politică şi starea civilă din cauza unei directive europene pentru combatarea spălării banilor, care le forţează să-şi întrebe clienţii sursa veniturilor şi averii, iar în acelaşi timp banca trebuie să raporteze activităţile suspicioase ale conturilor clienţilor pe baza a cât mai multe informaţii obţinute de la aceştia, a spus Thomas Bernert, chief risk officer la ING Bank România, pentru ZF.
„Directiva AML (Anti Money Laundering) ne forţează să întrebăm sursa veniturilor şi averii. Aceste informaţii trebuie să le avem pentru că dacă este ceva suspicios în activitatea clientului, trebuie să-l detectăm. Pentru a o detecta, trebuie să avem informaţiile necesare de bază. Dacă detectăm ceva suspicios suntem obligaţi să raportăm acel cont, pentru a se lua măsurile necesare în cazul în care există o fraudă în acest sens. Scopul este să prevenim frauda financiară“, a explicat Thomas Bernert.