Bănci și Asigurări

Aveţi datorii la Fisc? ANAF a publicat un ghid cu privire la anularea obligaţiilor accesorii în cadrul restructurării financiare

Aveţi datorii la Fisc? ANAF a publicat un ghid cu...

Autor: Alexandru Nanu

20.10.2019, 09:07 10595

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent pe site-ul instituţiei, mai exact pe site-ul Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov, un ghid care clarifică aspectele privind anualea obligaţiilor accesorii în cadrul restructurării financiare.

Acest document include informaţii despre cine poate beneficia de aceste prevederi, care sunt oblifaţiile care pot fi anulate, care sunt condiţiile care trebuie îndeplinite pentru anularea accesoriilor şi, cel mai important, care este procedura ce trebuie urmată în acest context.

Cine poate beneficia?

• Persoane juridice, persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică cu datorii restante la 31.12.2018 mai mici de un milion de lei;

• Persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti precum şi instituţiile publice cu datorii restante la 31.12.2018 mai mari de un milion de lei.

Articol 23 alineate (1) şi (2) Ordonanţa Guvernului 6/2019

Ce se poate anula?

Dobânzile, penalităţile şi alte accesorii aferente:

• obligaţiilor bugetare principale, inclusiv diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar după 01.01.2019 prin declaraţie rectificativă, pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv;

• diferenţelor de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicate până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată;

• altor obligaţii de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

• obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 şi stinse până la această dată

• obligaţiilor pentru care sunt în derulare înlesniri la plată la 31.12.2018 pentru care, în cursul anului până la 15.12.2019, înlesnirea la plată îşi pierde valabilitatea;

• obligaţiilor stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată la data de 31 decembrie 2018 pentru care, până la 15.12.2019, încetează suspendarea executării sau debitorii depun o cerere de renunţare la efectele suspendării executării.

Articol 23 alineate (3)-(6), articol 26 Ordonanţa Guvernului 6/2019

Materialul informativ integral îl puteţi vedea AICI

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO