Bănci și Asigurări

AXA: Vom investi în compania din România cel puţin cinci ani

AXA: Vom investi în compania din România cel puţin cinci ani

Jacques de Vaucleroy directorul AXA Norcee: România este viitoarea Polonie. Pariul meu este că această regiune are un mare potenţial pe baza a doi factori: cheltuielile reduse cu asigurările şi aştep­tările de creştere economică. Sunt ţări emergente apropiate geografic cu care avem în comun cultura, educaţia, organizarea politică.

Autor: Sorin Pâslaru

01.07.2011, 00:09 1746

România este ţara care va avea în următorii ani cea mai maredezvoltare a pieţei de asi­gurări din Europa de Est, ţinând cont deponderea redusă a pieţei asigurărilor în PIB în prezent şi defaptul că economia îşi va reveni în perioada următoare, a spus ieriJacques de Vaucleroy, directorul AXA Norcee, divizia care includeţările din nordul şi estul Europei din cadrul companieifranceze.

"România este viitoarea Polonie, chiar dacă acum a trecut princriză. Aşteptăm o creştere a PIB de peste 4-5% peste cea a Europeide Vest în anii următori. În primii cinci-şase ani vom susţinecompania. Asigurările de viaţă sunt o investiţie pe termen lung", aspus ieri De Vaucleroy, care este şi responsabil de asigurările deviaţă din cadrul companiei, în cadrul unei conferinţe care are locîn fiecare an la Bordeaux, unde este anunţată strategia pen­truurmă­torii ani. AXA a investit deja peste 10 mil. euro în Româniaşi este pregătită să investească în continuare.

"Subsidiarele locale din Est vor susţine investiţiile viitoaredin activitatea curentă, dar sunt şi ţări cum este cazul Românieiunde este nevoie de investiţii masive în următorii ani", a spus DeVaucleroy, care a apreciat că investiţia următoare va fi de până în10 mil. euro.

Gigantul francez AXA, cu venituri de 91 miliarde de euro în2010, prima companie de asigurări din lume ca venituri anul trecutconform Fortune 500, a intrat în Europa de Est prin achiziţiacompaniei elveţiene Winterthur în 2006, dar poziţia sa din Est esteîncă departe de situaţia internaţională.

Astfel, AXA a avut venituri de circa 600 milioane de euro în2010 din Europa de Est (Cehia, Ungaria, Polonia, România, Rusia,Slovacia şi Ucraina) şi un profit de un milion de euro, nefiind întop 5 decât în Ucraina, cu 9% din piaţă, în asigurări generale.

În restul ţărilor, inclusiv România, cotele de piaţă sunt sub 5%în asigurări de viaţă şi asigurări generale. "Este adevărat că amintrat mai târziu pe această piaţă şi nu suntem printre primiijucători, dar în termeni de new business (poliţe noi, adicăsubscrieri care exclud reîn­noirile - n. red.) suntem în primeletrei companii în majoritatea ţărilor din Europa de Est", asubliniat De Vaucleroy. Ţinta pentru Europa de Est este ca în cinciani compania să fie printre primele cinci, iar profitul să creascăcu cel puţin 100%.

În România, AXA a intrat în ianuarie 2010 prin achi­ziţiaOmniasig Asigurări de Viaţă de la Vienna Insurance Group (Austria),dar a lansat operaţiunile efectiv în mai 2011. În 2010, compania aavut subscrieri (cifra de afaceri în asigurări) de circa 5 milioanede euro, mai mici cu 20% faţă de anul anterior, iar pentru 2011obiectivul este de dublare a activităţii.

Directorul AXA Norcee nu exclude viitoare achiziţii în regiune."Ne uităm la ce este de vânzare în regiune. Vom creşte combinat -organic şi prin achiziţii. Nu pot comenta despre Aviva sau altecompanii, dar responsabilitatea noastră este să analizăm cu atenţieorice oportunitate de creştere."

Jacques de Vaucleroy cunoaşte bine regiunea Europei de Est,fiind unul dintre top executivii din ING, responsabil inclusiv deaceastă zonă până în februarie anul trecut. "Pariul meu este căaceastă regiune are un mare potenţial pe baza a doi factori:cheltuielile reduse cu asigurările şi aştep­tările de creştereeconomică. Sunt ţări emergente apropiate geografic cu care avem încomun cultura, educaţia, organizarea politică."

AXA, care are o capitalizare bursieră de 30 mld. euro, a lansatanul acesta un program stra­tegic care prevede accelerareacreşterii pe pie­ţele emergente şi scăderea costurilor pe pieţelemature pentru creşterea profitabilităţii. În această direcţie,compania va reaşeza inclusiv în Europa de Est toate platformele devânzare a asigurărilor de viaţă într-o singură entitate.

"Aceasta nu înseamnă că agenţi de asigurare din Ungaria vorcontacta clienţi din România, ci vom avea o platformă comună careva fi introdusă în 2011 în Polonia, apoi în 2012 în România şicelelalte ţări prin care toate produsele vor fi standardizate. Credcă viitorul asigurărilor de viaţă va fi combinaţia dintre internetşi agenţi", a mai explicat responsabilul companiei.

De asemenea, compania va dezvolta alianţe cu bănci pentruvânzarea de poliţe de asigurare, nu neapărat franceze, fiind văzuteca un canal important pentru peri­oada următoare. El se aşteaptă caAXA România să de­vină profitabilă în circa 5-7 ani.

AXA este în prezent pe locul 12 în piaţa asigurărilor de viaţăîn România, cu o cotă de circa 3% din piaţă.

Sorin Pâslaru, Bordeaux

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO