Bănci și Asigurări

Banca Transilvania intră pe nişa cardurilor contactless, disputată până acum de BCR, BRD şi ING

Banca Transilvania intră pe nişa cardurilor contactless, disputată până acum de BCR, BRD şi ING

Autor: Ciprian Botea

02.03.2014, 21:25 2012

Banca Transilvania, a treia bancă locală după activele deţinute, a intrat pe nişa cardurilor contactless, prin care pot fi efectuate plăţi rapide de mică valoare fără trecerea prin cititorul POS sau introducerea codului PIN. Introducerea codului PIN şi trecerea prin cititorul POS este necesară doar pentru plăţile mai mari de 100 de lei.

BT se alătură astfel unui grup de bănci mari care include BCR, BRD şi ING Bank şi care au în ofertă astfel de instrumente de plată. Primele carduri contactless locale au fost emise de BRD în 2010, iar ulterior şi BCR a intrat pe această nişă. Dacă cele două bănci mari au ales să lucreze iniţial cu o singură organizaţie de plată - BRD cu MasterCard şi BCR cu Visa -, ultimele bănci intrate pe această nişă - ING Bank anul trecut şi Banca Transilvania anul acesta - emit carduri atât sub sigla Visa, cât şi MasterCard.

Banca Transilvania percepe un comision de emitere de 15 lei în cazul cardurilor standard, în timp ce comisionul de administrare este zero. Cardul MasterCard Direct are un comision de emitere de 4 euro şi unul de administrare de 3 euro pe an, în timp ce cardul MasterCard Gold are comision de emitere de 50 de lei şi de administrare de 80 de lei pe an.

BT are în portofoliu circa două milioane de carduri şi deţine o cotă de piaţă de 17% în funcţie de volumele de tranzacţii generate prin utilizarea cardurilor. Banca are o reţea de 18.500 de POS-uri şi aproape 900 de bancomate.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.03.2014

AFACERI DE LA ZERO