Bănci și Asigurări

Banca Transilvania se menţine pe locul 302 în ediţia din 2022 a Brand Finance Banking 500, topul global al celor mai puternice branduri bancare. După forţa brandului, BT se clasează în top 10, după o creştere cu 19% faţă de 2021

Banca Transilvania se menţine pe locul 302 în ediţia...

Autor: Cristina Bellu

01.02.2022, 13:12 371

Banca Transilvania, liderul bankingului local, apare şi în acest an în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, deţinând locul 302, similar cu poziţia ocupată în 2021, conform Brand Finance Banking 500 2022.

Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 4,3%, de la 441 mil. dolari în 2021, la 460 milioane dolari anul acesta, în timp ce forţa brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creştere de 19% faţă de 2021, intrând în teritoriul AAA+ şi clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.

Brand Finance calculează forţa unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ţinând cont de trei piloni: Brand Investment (investiţia în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor şi altor stakeholderi) şi Brand Performance (performanţa financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primeşte rating AAA+).

Brandul Banca Transilvania a intrat în clasamentul Brand Finance Banking 500 în 2018,  pe poziţia 486, cu o valoare de 174 milioane dolari. În 2019, banca a urcat în clasament cu aproape 50 de poziţii, în 2020 cu peste 100 de poziţii, iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.

Banca Transilvania, care are o reţea de 511 sucursale şi 8.359 de angajaţi pe plan local, avea la sfârşitul anului 2020 active de 103,35 mld. lei şi o cotă de piaţă de circa 18,5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO