Bănci și Asigurări

Banca Transilvania pregăteşte un nou plan de afaceri pentru următorii trei ani, cu o creştere anuală de 7-8%. “Ne uităm la modelul de business al băncilor BBVA şi Santander şi la Wells Fargo, banca IMM-urilor din America”

Omer Tetik, 42 de ani, CEO al Băncii Transilvania:

Dacă înainte aveam 5-6 cereri de întâlniri cu investitori instituţionali, acum am 30. În acţionariatul băncii au intrat fonduri din Europa, Asia sau America. Toţi vor să înţeleagă cine suntem, ce facem şi unde vrem să ajungem.

Omer Tetik, 42 de ani, CEO al Băncii Transilvania: Dacă înainte aveam 5-6 cereri de întâlniri cu investitori instituţionali, acum am 30. În acţionariatul băncii au intrat fonduri din Europa, Asia sau America. Toţi vor să înţeleagă cine suntem, ce facem şi unde vrem să ajungem.

Autor: Cristian Hostiuc

21.12.2015, 00:08 28204

Omer Tetik, directorul executiv, spune că banca din Cluj va ataca mai mult zona urbană. De asemenea, pe masă există 3-4 ţinte de achiziţii, iar în 2016 „sigur vom mai cumpăra ceva“. Pentru viitor se uită la câteva modele bancare de business din afară, cum ar fi băncile spaniole BBVA, Santander sau banca americană Wells Fargo.

Banca Transilvania a început să lucreze la noul plan de afaceri pentru următorii trei ani, care va include atât o creştere organică, dar „mai profitabilă“, cât şi noi achiziţii după ce şi-a făcut mâna cu preluarea Volksbank, o oportunitate de cumpărare apărută peste noapte, care a fost judecată în spirit „antreprenorial“ şi  dusă la bun sfârşit în numai un an.

„Avem capital în exces, fondurile noastre proprii au ajuns la 6 miliarde de lei. În 2016 sigur vom mai cumpăra ceva. Avem trei, patru ţinte, dar mai mult ne interesează portofolii.  Cu Volksbank am câştigat şi experienţă, ştim unde am performat bine şi unde mai avem de îmbunătăţit“, spune Omer Tetik, directorul executiv (CEO) al băncii. 

De asemenea, el spune că Transilvania se uită la câteva modele de business din afară, cum ar fi băncile spaniole Santander, BBVA sau la banca americană Wells Fargo, banca IMM-urilor din America. „ Încercăm să preluăm ceva de la ei, dar în acelaşi timp să fim şi o bancă românească.

În noul plan de afaceri ne propunem să creştem cu 7-8% pe an, asta însemnând 8-10% pe retail şi 2-3% pe corporate, bineînţeles în funcţie de creşterea economică a ţării şi evoluţia pieţei bancare, a adăugat el. „Credem că este posibil. Nu ne lipsesc clienţii şi nici volumele de business. Nu vrem să alergăm după vânzări cu orice preţ şi să pierdem ce avem deja în reţea. Vom încerca să facem mai mult cross-selling.“

Dacă în zona Transilvaniei banca din Cluj este „de departe pe primul loc“, în celelalte zone din ţară poziţia este mai slabă. „ Spre exemplu, avem ca ţintă să ajungem în primele trei bănci din Bucureşti. Acum încă nu suntem acolo.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO