Bănci și Asigurări

Bancherii ascut lupta pentru clienţi noi: contul de salariu este „cârligul“ principal

Bancherii ascut lupta pentru clienţi noi: contul de salariu este „cârligul“ principal

Autor: Ciprian Botea

24.09.2013, 00:08 587
Băncile vor trece la strategii mai agresive de achiziţie de clienţi pentru a-şi lărgi baza de venituri, dar în acelaşi timp vor menţine şi controlul strict al cheltuielilor, inclusiv prin redimensionarea reţelelor de sucursale şi a numărului de angajaţi, pentru că altfel sistemul nu va reuşi să-şi refacă profitabilitatea, consideră Sorin Miti­telu, director executiv managementul produselor de retail în cadrul BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute.
 
„Nevoia de reducere a costurilor băncilor există în continuare. Băncile trebuie să-şi asigure în acelaşi timp şi masa critică de clienţi pentru că este greu să ajungi la profitabilitate în condiţiile în care costurile cu infrastructura rămân ridicate, dar veniturile nu cresc. Veniturile depind de numărul de clienţi activi“, a declarat Mititelu, prezent la un eveniment organizat de Finmedia.
 
El spune că băncile locale au costuri administrative la jumătate faţă de băncile de pe pieţele mature, dar veniturile reprezintă numai 20-30% din veniturile pe care le obţin instituţiile de credit de pe pieţele mature. Ofi­cialul BCR spune că unul dintre principalele „cârlige“ pe care băncile le folosesc în prezent pentru a atrage clienţi sunt aşa-numitele conturi de salariu, pe baza căror clienţilor li se pot vinde şi alte produse ulterior.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO