Bănci și Asigurări

Bancherii caută clienţi cu salarii mari

Bancherii caută clienţi cu salarii mari
29.06.2010, 23:41 47

Bancherii cer salarii mai mari clienţilor care vor să ia crediteipotecare sau de nevoi personale, astfel că numărul celor care seîncadrează la un împrumut va fi tot mai mic având în vedere căveniturile sunt în continuare în scădere pe fondul contracţieiprelungite a economiei.

Venitulminim acceptat de bănci în cazul solicitanţilor de crediteipotecare porneşte de la 500 de lei şi poate ajunge la 3.000 de leidacă pe lângă debitor există şi alţi codebitori.

De exemplu, RBS a majorat pragul de venit de la 1.250 de lei la2.000 de lei pentru solicitanţii individuali şi de la 2.000 de leila 3.000 dacă există şi codebitori.

"Am crescut pragul de venit acceptat pentru credite, precum şipentru cardurile de credit ca urmare a faptului că ne-amrepoziţionat businessul de retail în acord cu noua strategiestabilită pentru bancă. Conform acestei strategii ţintim clienţi detop, atât corporaţii, cât şi persoane fizice", a declarat JohanGabriels, preşedintele RBS România. El admite însă că şi asigurareaunei calităţi bune a portofoliului de credite este o preocupare înactualul context.

Un prag ridicat de venit solicită şi ING Bank, care vindecredite ipotecare doar clienţilor cu salarii mai mari de 1.800 delei. În schimb, Banca Românească, Emporiki şi Intesa Sanpaolosolicită un venit minim pe familie de circa 500 de lei, în timp ceUniCredit Ţiriac Bank a stabilit un prag de 850 de lei, respectiv250 de euro (circa 1.100 de lei) pentru navigatori.

Alte bănci nu au stabilit un prag minim de venit şi încearcă săstabilească un grad maxim de îndatorare în funcţie de profilulfiecărui client.

"În calculul eligibilităţii ţinem cont de cheltuielileconsiderate normale pentru respectivul client (cheltuieli pentruîntreţinere, hrană etc.) şi important este în ce măsură îi mairămân bani pentru rată", spune Gabriel Creţu, director de reţea şivânzări în cadrul OTP Bank.

În anii de boom ai creditării băncile şi-au perfecţionatsistemele de evaluare a bonităţii clienţilor (scoring), care aupermis automatizarea vânzărilor, aria parametrilor luaţi în calculfiind extinsă puternic. Majoritatea băncilor au ales însă sămenţină praguri de venit şi în unele cazuri de vârstă sau vechimela locul de muncă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO