Bănci și Asigurări

Bancherii cer BNR modificarea regulilor pentru ca amânarea ratelor la credite să fie considerată excepţională şi să nu intre la credite cu probleme. Deocamdată, CEC Bank şi Banca Românească au anunţat că amână ratele 1-2 luni

Bancherii cer BNR modificarea regulilor pentru ca...
17.03.2020, 00:07 1248

♦ Banca Românească, controlată de EximBank, oferă clienţilor posibilitatea de a amâna plata ratelor la credite pentru 2 luni ♦ CEC Bank, cea mai mare instituţie de credit controlată de stat, amână pentru 1 lună ratele la creditele retail ♦ Banca Transilvania, cea mai mare bancă, a anunţat că va susţine clienţii care au luat credite ♦ BRD, a treia bancă de pe piaţă, a decis să elimine costurile pentru internet şi mobile banking 3 luni, în contextul coronavirusului ♦ BNR va asigura toată lichiditatea necesară astfel încât plăţile să se desfăşoare fără probleme, iar solicitările de cash ale clienţilor să fie onorate fără probleme de către bănci.

Băncile au solicitat BNR, în contextul crizei corona­vi­rusului, modificarea regle­men­tărilor pentru ca amâ­narea plă­ţii ratelor la cre­ditele afla­te în derulare să fie consi­de­rată ex­cep­ţională şi să nu deterioreze pro­filul de risc al clienţilor şi aceste împru­muturi să nu intre la categoria cre­ditelor cu pro­ble­me  pentru care băncile tre­buie să consti­tu­ie provizioane, an­trenând creşte­ea ce­rinţelor de capital.

Deocamdată, băncile au trecut la so­luţii individuale şi băncile de stat CEC Bank şi Banca Românească au anunţat ofi­cial că amână ratele 1-2 luni, în timp ce alte bănci şi-au declarat până acum dis­po­nibilitatea de face analize de la caz la caz.

„Instituţiile bancare caută soluţiile teh­nice individuale şi legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor viabili, de la caz la caz, privind plata ra­telor afe­ren­te creditelor aflate în de­ru­lare. Pentru a putea implementa o astfel de măsură în spri­jinul clienţilor care se confruntă cu pro­bleme de lichi­ditate generate de efec­tele pandemiei de COVID-19 este nece­sar ca, în urma ana­lizei făcute cu regle­men­tatorii şi au­ditorii, astfel de măsuri acor­date de bănci în condiţii excepţionale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienţii şi expunerile res­pec­ti­ve, potrivit reglementărilor europe­ne şi naţionale în ceea priveşte riscul de cre­dit“, au anunţat ieri Asociaţia Româ­nă a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patro­na­telor Bancare din România (CPBR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO