Băncile care fac parte din programul IMM Invest vor să pună banii în piaţă pentru a ajuta economia reală, dar întotdeauna se vor uita în principal la clienţii cunoscuţi şi cei bancabili pentru a putea controla sau mitiga cât mai mult riscurile, a spus Alin Popa, managing partner şi consultant al BrightFinance, la solicitarea ZF.
„Băncile din IMM Invest îşi doresc să pună banii în piaţă, dar controlând cât mai mult riscul, sau mitigând cât mai mult riscurile. Ca să faci lucrul acesta, te duci către clienţii cunoscuti, de casă, şi către clienţii bancabili. În momentul în care eu ca bancă, am 1.000 de aplicaţii, îmi este foarte uşor să dau la o parte ce nu cunosc, apoi din ce rămâne să scorez pe baza istoricului de comportament al clientului, care include evoluţia clientului, plăţile, cifra de afaceri, venituri generate, şi ulterior să aleg să aprob creditele pentru cei mai buni dintre ei. Nu este doar o percepţie, ci o realitate“, a spus Alin Popa.