Bănci și Asigurări

Băncile, precum supermarketurile, pun clienţii la treabă, în timp ce se restructurează şi se digitalizează: numărul salariaţilor din bănci a scăzut cu aproape 700 în ultimul an, iar numărul sucursalelor bancare este mai mic cu 126

Băncile, precum supermarketurile, pun clienţii la...

Autor: Claudia Medrega

19.06.2022, 13:13 637

Modelul de business bazat pe tehnologie, pe digitalizare, a devenit pariul multor comercianţi în ultimii ani, inclusiv în banking ♦ Băncile de pe piaţa românească au ajuns să aibă la sfârşitul lui T1/2022 un număr de 51.435 de angajaţi, în timp ce numărul sucursalelor a ajuns la 3.663, ambele în scădere faţă de T1/2021 ♦ Faţă de 2008 se observă că mai mult de un sfert dintre bancheri au plecat din bănci şi peste 44% dintre sucursale s-au închis.

Modelul de business bazat pe tehnologie, pe digita­lizare, a devenit pariul multor comercianţi în ultimii ani, iar băncile, la fel ca supermarketurile, pun practic clienţii la treabă să-şi acceseze singuri produsele dorite, să le obţină singuri şi să le plătească/ramburseze singuri, reducându-se numărul angajaţilor din front-office, al „casierilor“ clasici. În contextul pandemiei de COVID-19 retailerii şi bancherii au început să mizeze mai mult pe revoluţia digitală.

Astfel, dacă la nivelul supermarketurilor vorbim de case de de marcat cu self check-out, fiind redus numărul de casieri, sau vorbim de platforme de comerţ online, în banking vedem tot mai multe produse care pot fi accesate online, fără deplasarea la bancă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO