BCR, cea mai mare bancă locală în funcţie de active, are 390 de milioane de lei (88 mil. euro) în depozite pe numele copiilor, ceea ce reprezintă 1% din totalul depozitelor atrase de la clientelă. BCR avea depozite atrase de la clienţi de 39 miliarde de lei la finele lunii martie, în scădere cu 3% faţă de finele anului anterior.
Jumătate din copiii titulari ai produselor de economisire au peste 14 ani, sunt preponderent băieţi şi economisesc pe termen lung (52% pe o perioadă de un an sau mai mult). „Preocupările financiare privind viitorul familiei se află, teoretic, la cote destul de ridicate în România, dar acest lucru vine, mai degrabă, din tradiţie, nu dintr-o programare reală a acestora, concretizată în soluţii financiare corecte”, a declarat Dana Demetrian, vicepreşedinte retail şi private banking în cadrul BCR.
Tinerii români cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani cheltuiesc în medie 33 de euro lunar pe haine, încălţăminte şi alte accesorii asociate, cu mult peste media celorlalte ţări din estul şi centrul Europei, potrivit unui studiu realizate de Erste, grupul austriac care controlează BCR. Tinerii români sunt întrecuţi doar de austrieci, cu o medie de 57 de euro.