Bănci și Asigurări

BCR nu opreşte extinderea reţelei: ţinta pentru 2010 este de 728 de unităţi

BCR nu opreşte extinderea reţelei: ţinta pentru 2010 este de 728 de unităţi

Banca se luptă pentru cotă de piaţă prin deschiderea de unităţi şi pe timp de criză

18.07.2010, 23:37 61

În pofida căderii pieţei de retail, BCR, cea mai mare bancă dupăactive, are în plan să ajungă la 728 de unităţi până la sfârşitulacestui an "pentru a uşura accesul clienţilor la serviciifinanciare şi a-şi menţine cota de piaţă în anumite regiunigeografice", potrivit prospectului actualizat al programului definanţare externă şi internă a băncii cu până la 3 mld. euro.
În prezent, reţeaua sa teritorială numără 668 de unităţi de retailplus 48 de centre de afaceri dedicate IMM-urilor şi companiilormari, adică un total de 716.
BRD, principalul competitor, operează o reţea de circa 930 deunităţi.
Unul dintre obiectivele strategiei BCR pentru perioada 2010-2012este să ajungă la o reţea extinsă, cât mai la îndemâna clienţilor.În acelaşi timp, banca are în vedere înfiinţarea unei forţe devânzări externă, pe baza cooperării cu parteneri strategici, şi vacontinua să-şi "împingă" clienţii spre canalele electronice dedistribuţie, încercând să vândă cât mai multe produse de electronicbanking şi cash management, şi să încurajeze folosireacardurilor.
Continuarea extinderii reţelei BCR într-o perioadă în care altebănci închid unităţi care operează în pierdere din cauza căderiipieţei de retail nu poate avea în vedere decât o poziţionare câtmai bună pentru momentul ieşirii economiei din criză, estimat debancă în 2011. Potrivit propriilor calcule, BCR avea la sfârşitulanului trecut o cotă de 20% din piaţa creditului de retail,rezultată în principal dintr-o cotă de 23% la creditul ipotecar, întimp ce la creditul de consum banca avea 19,7% din piaţă. Ladepozitele constituite de persoanele fizice cota de piaţă era de23,8%. În acelaşi timp, BCR deţinea în 2009 peste 21% din piaţacreditului corporate, dar numai 15,8% din cea a depozitelorconstituite de companii. Banca are drept obiectiv în primul rândconsolidarea poziţiei pe piaţă şi în al doilea rând creşterea bazeide depozite. În urma reducerii salariilor în sectorul bugetar cu25%, BCR estimează că finanţările pentru consum vor fi accesibileunui număr mai mic de români şi astfel afacerile sale ar putea fiafectate serios.
Potrivit strategiei pentru 2010-2012, BCR încearcă să sediferenţieze de competitori printr-o "abordare concentrată peclient". Cel puţin la nivel declarativ, toate băncile sunt maipreocupate ca oricând de creşterea calităţii serviciilor pentruclienţi şi de plasarea acestora în centrul strategiilor dedezvoltare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO