Bănci și Asigurări

BCR: Una din două persoane a donat bani în timpul pandemiei; suma medie a fost de 258 lei

BCR: Una din două persoane a donat bani în timpul...

Autor: Roxana Rosu

10.06.2020, 14:05 176

Aproape jumătate dintre participanţii la un sondaj derulat de BCR spune că au donat bani în timpul pandemiei pentru cauze caritabile, suma medie fiind de 258 lei, arată datele colectate pe platforma de fundraising Bursa Binelui.

Numărul persoanelor care au donat este considerabil mai mare faţă de perioada anterioară, când doar 12% dintre respondenţi au spus că au donat des şi foarte des.

În medie, un român participant la sondaj a donat de 3 ori în timpul pandemiei, comparativ cu perioada anterioară crizei, când 39% au spus că au donat rar sau chiar niciodată.

Cei mai mulţi (48%) au donat sume mai mici de 100 lei, 18% au donat între 101 şi 200 lei, 20% au donat sume cuprinse între 201 şi 500 lei şi doar 10% dintre respondenţi au donat mai mult de 500 lei din bugetul lor.

Cei mai mulţi (43%) au făcut donaţii prin SMS, 26% au apelat la internet şi la serviciile bancare prin mobil, iar 23% au donat online, direct pe site-ul organizaţiei.

Când vine vorba despre cauzele pentru care au donat bani, aproape jumătate (46%) dintre respondenţi au declarat că au ajutat spitalele şi centrele medicale, iar 36% au donat către alte organizaţii implicate în lupta împotriva coronavirus.

Alţi 33% s-au orientat spre copiii aflaţi în sărăcie, urmaţi de persoanele fără adăpost, pentru care au donat 12% dintre respondenţi şi de educaţie (10%). Pe ultimele locuri se află arta şi cultura şi susţinerea companiilor locale, doar 2% dintre respondenţi donând pentru fiecare în parte. De asemenea, doar 5% au donat pentru susţinerea mediului şi 6% pentru cauze care luptă împotriva cancerului.

Deşi majoritatea românilor a donat pentru spitale şi lupta împotriva COVID-19, cei mai mulţi dintre participanţii la sondaj (63%) sunt de părere că cea mai mare nevoie de ajutor în aceste vremuri o au copiii şi ONG-urile care luptă împotriva sărăciei copiilor.

Motivul pentru care mai mult de jumătate (58%) dintre cei chestionaţi a donat este conştientizarea că şi o sumă mică de bani poate ajuta mult.

Pe de cealaltă parte, românii care nu au donat declară că dacă ar dispune de un venit mai mare, atunci ar fi mai predispuşi să ofere bani organizaţiilor. Acest lucru se observă şi din faptul că 8 din 10 respondenţi sunt de acord cu afirmaţia „Suntem toţi în această situaţie împreună. Cei care îşi pot permite ar trebui să îi ajute pe cei aflaţi la nevoie”.

Studiul a fost realizat online, la finalul lunii mai, pe un eşantion de 1.000 de persoane. Eşantionul studiat reproduce, din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România cu vârsta de peste 18 ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO