Bănci și Asigurări

Bilanţul CSALB la şase luni: Numărul cererilor de negociere cu băncile s-a dublat faţă de perioada similară a anului trecut

Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB

Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB

Autor: Cristina Bellu

17.07.2019, 12:02 274

Peste 1.000 de persoane fizice au trimis în primele şase luni ale anului către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile, echivalentul unei creşteri de 93% faţă de perioada similară a anului trecut.

În ceea ce priveşte formarea dosarelor, creşterea a fost de 25% faţă de ianuarie-iunie 2018, o categorie aparte fiind reprezentată de înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, unde părţile au încheiat peste 100 de astfel de înţelegeri în S1/2019, depăşind volumul înregistrat anul trecut, potrivit informaţiilor transmise de instituţie.

“Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arată mai multe tendinţe: în primul rând apetitul spre conciliere mult mai mare al băncilor, în comparaţie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite după acceptarea cererilor de către comercianţi, doar 5 dosare s-au format în relaţie cu un IFN. Apoi, putem observa creşterea numărului de cereri soluţionate amiabil de părţi, după sesizarea CSALB, fără să mai treacă prin procedura concilierii”, spune Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO