Bănci și Asigurări

BNR: Jumătate din companii îşi negociază preţurile cu clienţii

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Andra Oprescu

18.11.2014, 00:00 79
Aproximativ jumătate dintre companii negociază preţurile cu clienţii, procentul fiind în creştere în ultimii ani, din cauza cererii mai scăzute şi a unor modificări structurale în economie, reiese dintr-un studiu al BNR.
 
În plus, competiţia pe piaţă este esenţială în alegerea strategiei de preţ a firmelor, peste jumătate din firme stabilind preţurile în funcţie de cele practicate de concurenţă.
 
„Companiile din România activează pe o piaţă internă caracterizată de o concurenţă puternică, de un grad ridicat de specializare şi de existenţa unor relaţii pe termen lung cu clienţii - la nivelul tuturor sectoarelor economiei“, se arată în studiul băncii centrale.
 
În 2005 doar o treime din firme negociau preţurile şi mai bine de două treimi îşi fixau preţurile direct. În prezent doar 43% îşi stabilesc singure preţurile, pe lângă negocieri intervenind companiile-mamă şi diverse reglementări.
 
Cel mai mult se negociază în agricultură, unde 80% din companii stabilesc preţurile împreună cu clienţii, aceştia fiind în general corporaţii cu putere mai mare de negociere. În plus, în acest domeniu predomină contractele pe termen lung, ceea ce justifică negocierile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO