♦ Dintre cele 19 incidente, un singur incident a fost încadrat în S1/2021 ca fiind de securitate - atac de tip phishing asupra clienţilor, prin clonarea unor pagini relevante ale site-ului prestatorului de servicii de plată.
Un număr de 19 incidente majore care au afectat unele servicii de plată prestate au fost notificate de opt instituţii de credit autorizate în România, din care trei incidente au fost reclasificate drept minore pe parcursul investigaţiilor în cursul primului semestru din 2021, potrivit datelor BNR.
„Un singur incident a fost încadrat ca fiind de securitate (atac de tip phishing asupra clienţilor, prin clonarea unor pagini relevante ale site-ului prestatorului de servicii de plată)“, se arată în cea mai recentă ediţie a Raportului asupra Stabilităţii Financiare.
Incidentele au afectat serviciile de acceptare la plată a instrumentelor de plată electronică de tip card (de ex.: imposibilitatea utilizării cardurilor la POS/ATM) şi disponibilitatea unor instrumente de plată electronică de tip internet sau mobile banking, din cauze diverse, precum: defecţiuni ale unor echipamente specifice tehnologiei informaţiei, eroare umană, atac cibernetic, dificultăţi întâmpinate de către furnizorii de servicii terţi (opt incidente majore au fost cauzate de terţi).