Bănci și Asigurări

Bogdan Andriescu, Preşedinte, UNSICAR: Clienţii de bază ai pieţei de asigurări sunt generaţiile baby boomers şi generaţia X, dar trebuie să ne adaptăm comunicarea pentru generaţia millennials care vor reprezenta clienţii anului 2030

Bogdan Andriescu, Preşedinte, UNSICAR: Clienţii de...

Autor: Alex Ciutacu

02.11.2017, 11:36 375

Lumea asigurărilor se schimbă, deoarece creşte expunerea la riscuri emergente precum bolile cronice, IT, inteligenţa artificială sau riscurile de expunere la catastrofe naturale, dar şi din cauza îmbătrânirii populaţei ceea ce ne face să ne concentrăm în curând pe generaţia millennials care resetează experienţele pe care le au cu companiile, explică Bogdan Andriescu, Preşedinte, UNSICAR, în cadrul evenimentului ZF Insurance Summit 2017, organizat de Ziarul Financiar.

Schimbările actuale aduse de noile tehnologii, de nevoile şi aşteptările consumatorilor continuă să perturbe industria asigurărilor. Aceste schimbări pun în pericol modelele tradiţionale de afaceri.

UNSICAR vede o serie de tendinţe care ar putea conduce la creşterea pieţei de asigurări.

Lumea asigurărilor priveşte cu îngrijorare la o serie de riscuri emergente cu potenţial de creştere, precum domeniul IT, inteligenţa artificială, bolile cronice sau expunerea la catastrofe naturale. Devine foarte clar pentru industria de asigurări că aceste riscuri emergente nu pot fi tratate la fel ca restul produselor.  

Cum arată consumatorii actuali şi viitori? Clienţii de bază ai pieţei de asigurăi sunt baby boomers şi generaţia X în acest moment.

Îmbătrînirea populaţiei duce la noi nevoi de asigurări pentru că viitori clienţi, cei cărora ne vom adresa în 2030, vor face parte din generaţia millennials, generaţie care resetează experienţele pe care le au cu companiile.

Toate studiile arată că generaţia millennials are altă relaţie cu toate companiile. Cuvintele de ordine pentru ei sunt „experienţe memorabile”.  Ei utilizează medii din ce în ce mai diversificate pentru a comunica.

Se observă, de asemenea, o creştere a expunerii la riscurile de catastrofă naturală, după cum am văzut, nu am fost total ocoliţi de astfel de evenimente, iar situaţia de la nivel global ne face să conştientizăm că trebuie să fim pregătiţi. Anul acesta ne-a demonstrat că  riscurile de catastrofă sunt crescute. Perturbările şi modificările continue ne obligă să ne adaptăm rapid pentru că un ritm lent nu este viabil.

Populaţia României îmbătrâneşte şi o dată cu acest fenomen se produc şi o serie de modificări legate de schimbarea comportamentului de viaţă, schimbarea relaţiilor de viaţă.

Conectarea permanentă la informaţii prin telefonul mobil care a schimbat totul va schimba comunicarea cu industria de asigurări. Suntem evaluaţi online, consumatorii iau diferit deciziile de cumpărare, riscurile emergente sunt noi, neprevăzute şi potenţialul lor de a crea pagube este necunoscut. Aceste lucruri nu pot fi analizate prin metode tradiţionale.

Evoluţia gradului de intermediere care a ajuns la peste 63%, de la 46, 76%.

Adaptarea la schimbarea comportamentului de consum este elementul cheie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO