Bănci și Asigurări

Bram Boon, ING Asigurări: România este cu mult înaintea Greciei în multe domenii

Bram Boon: Românii sunt oameni direcţi, îi poţi înţelege

Bram Boon: Românii sunt oameni direcţi, îi poţi înţelege

Autor: Crenguta Nicolae

31.07.2013, 10:35 769
Pentru ING Asigurări de Viaţă priorităţile pentru următorii ani sunt intrarea în businessul asigurărilor de sănătate şi accelerarea deschiderii acestei pieţe, dar şi creşterea vânzărilor de produse de asigurări de viaţă pe măsură ce economia îşi revine, spune Bram Boon, CEO al ING Asigurări de Viaţă.
 
Compania controlează peste 32% din piaţa asigurărilor de viaţă, poziţie de lider pe care şi-a păstrat-o constant începând din 1999. În primul trimestru din 2013, portofoliul asigurărilor încheiate de ING Asigurări de Viaţă a fost cu 5% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar volumul primelor brute subscrise a fost cu 2,3% mai mare, respectiv peste 136 mil. lei.
 
La sfârşitul lunii martie, compania administra active de 2,4 mld. lei, în creş­tere cu aproape 7% faţă de martie 2012. Profitul brut estimat pentru primele trei luni ale anului a fost de 1,81 mil. lei.
 
Bram Boon este unul dintre expaţii cu cea mai lungă istorie la conducerea unei companii lider de piaţă pe segmentul ei şi îşi încheie anul acesta al doilea mandat de CEO al ING Asigurări de Viaţă. Din 57 de ani de viaţă, peste 30 i-a petrecut în grupul ING, ceea ce ar putea părea reţeta ideală pentru o carieră liniară sau măcar liniştită; totuşi biografia lui este plină de cotitiuri ne­aşteptate şi de experienţe care ar putea face cu uşurinţă obiectul unui film despre viaţa unui CEO european.
 
Primul său mandat în România a început în 2004, când Bram Boon a fost numit director general la ING Asigurări de Viaţă, fosta ING Nederlanden, care avea deja şapte ani de prezenţă pe piaţa românească.
 
„Am plecat de la Jakarta, unde era cald şi înverzit, şi am ajuns la Bucureşti, unde era iarnă. A fost punctul de vârf al carierei mele; am avut ocazia să prindem perioada de reformă a sistemului de pensii, ceea ce a însemnat toată munca realmente pasionantă de dezvoltare şi lansare a produselor, o activitate intensă de lobby, cu o mulţime de contacte - a fost o perioadă foarte bună.“
 
În 2004, afacerile companiei erau de circa 75 mil. euro; după patru ani ajunseseră la 150 mil. euro. Perioada frumoasă s-a încheiat însă în toamna lui 2008, când a fost trimis să conducă ING Greece Life Insurance, la Atena, „pentru că nimeni nu voia să meargă acolo, iar trei ani mai târziu aveam să înţeleg de ce“.
 
Comparativ cu România, spune Bram Boon, Grecia e o ţară foarte complicată pentru un expat: la acea vreme, avea o imagine idealizată, fiindcă mulţi mergeau acolo în vacanţă şi nu vedeau decât partea turistică, însă „vă spun că pentru cine a avut ocazia să lucreze în ambele ţări, România este cu mult înaintea Greciei în multe domenii - legislaţie, reglementare, birocraţie, lupta cu corupţia. Şi e şi foarte greu să intri realmente în contact cu grecii, sunt oameni complet diferiţi. Românii, în schimb, sunt oameni direcţi, îi poţi înţelege“. Criza din Grecia bătea la uşă, aşa încât Boon a trebuit să facă două runde de restructurări la ING Greece Life Insu-rance, cu 50 de oameni concediaţi. A primit ameninţări şi şi-a găsit cauciucurile maşinii dezumflate.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO