Bănci și Asigurări

BRD, a treia bancă din România, raportează pentru T1/2021 un profit net de 218 mil. lei, în scădere cu 6,5%, la venituri stabile, de 720 mil. lei. Creditele şi activele, în creştere. Francois Bloch, CEO: În pofida masurilor restrictive încă în vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, BRD marchează un început de an solid

Francois Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale

Francois Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale

Autor: Cristina Bellu

06.05.2021, 09:28 720

BRD-SocGen, a treia cea mai mare bancă de pe piaţa românească după active, a obţ­i­nut în primul trimestru (T1) din acest an un profit net de 218 mil. lei, în scădere cu 6,5% faţă de câştigul raportat pentru aceeaşi perioadă din 2020, în timp ce venitul net bancar a fost de 720 mil. lei, în scădere uşoară faţă de 721 mil. lei în T1/2020.

La nivelul întregului grup BRD, profitul net a atins 222 mil. lei, cu 7,59% sub câştigul din T1/2020, iar venitul net bancar a fost de 759 mil. lei, cvasi stabil in comparatie cu nivelul din T1/2020, de 767 mil. lei, arată raportul trimestrial al băncii.

În perioada ianuarie-martie 2021, calitatea portofoliului de credite a rămas solidă, cu un avans de  3,3% la finalul lunii martie 2021, nivel stabil în comparaţie cu finalul lunii martie 2020, în timp ce costul net al riscului a atins 55 puncte de bază în primul trimestru al anului 2021, fiind legat în principal de portofoliul retail, în timp ce rata de acoperire cu provizioane a fost menţinută la un nivel ridicat, de 73,3% la finalul lunii martie 2021, la nivelul băncii.

La 31 martie 2021, activele băncii se cifrează la 63,1 mld. lei, în creştere cu 2,5% faţă de finalul anului trecut, iar la nivelul grupului activele totale însumează 65 mld. lei, în creştere faţă de 63,5 mld. lei la 31 decembrie 2020.

Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut cu 9% in dinamica anuala, bazandu-se atat pe cresterea puternica a creditelor de consum, plus 19%, cat si a creditelor imobiliare, in afara programelor guvernamentale.

Totodată, portofoliul de credite acordate companiilor a inregistrat un avans robust de 7,8% fata de finalul lunii martie 2020, determinat de finantarea dinamica a IMM-urilor, plus 19,4% in dinamica anuala, inclusiv leasing.

În T1/2021, BRD a structurat cel mai important credit verde acordat pana acum in Romania, in valoare de 1,25 miliarde lei.

“În pofida masurilor restrictive inca in vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, BRD marcheaza un inceput de an solid. Creditele nou-acordate persoanelor fizice au crescut semnificativ, iar creditarea companiilor a fost impulsionata de finantarea dinamica a IMM-urilor. De asemenea, am acordat cel mai mare credit verde de pana acum din Romania, o dovada a obiectivului nostru de a contribui la dezoltarea unei lumi mai durabile”, spune Francois Bloch, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale.

Creşterea anuală a depozitelor retail a atins 10,1% în dinamică anuală, beneficiind în continuare de înclinaţia solidă spre economisire declanşată de pandemie.

Depozitele companiilor au înregistrat un avans puternic, plus 8,1% în dinamică anuală, determinat în principal de creşterea de două cifre a resurselor IMM-urilor, plus 11,2% în dinamică anuală.

În paralel, un ritm puternic de revenire este vizibil în activitatea de administrare a activelor, valoarea acestora atingând 4,61 miliarde lei la finalul lunii martie 2021, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ducând la o cotă de piaţă de 19,4%, plus 1,5 puncte procentuale faţă de finalul primului trimestru al anului 2020.

În perioada raportată BRD a intermediat 53% din cea de-a treia emisiune de obligaţiuni de stat româneşti adresată persoanelor fizice, în cadrul programului Fidelis.

În paralel, adoptarea accelerată a instrumentelor digitale este reflectată de creşterea puternică a numărului de utilizatori activi unici ai aplicaţiilor de mobile şi internet banking, până la 763.000 la finalul lunii martie 2021, mai mult cu 22% în dinamică anuală şi de creşterea rapidă a numărului de tranzacţii prin intermediul canalelor electronice, plus 45% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021.

Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a atins un nivel foarte ridicat, 99% din tranzacţiile companiilor mari şi 96% din tranzacţiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.

“Adoptarea instrumentelor digitale a continuat sa accelereze, cu o crestere anuala de 22% a numarului de clienti care utilizeaza in mod activ canalele la distanta.  Ca atare, BRD a obtinut in primele trei luni ale acestui an o performanta care demonstreaza adaptabilitatea modelului sau de afaceri si adecvarea masurilor intreprinse ca raspuns la criza. Venitul net bancar a fost rezilient in ciuda scaderii semnificative a ratelor de dobanda, in timp ce costurile au fost controlate strict, fara a afecta investitiile strategice. Bazandu-se pe fundamente puternice, BRD este pe deplin capabila sa isi sustina in continuare atat clientii, cat si redresarea economiei romanesti”, adaugă Francois Bloch.

Acţiunile BRD Societe Generale (simbol bursier BRD) sunt incluse în structura indicelui principal BET al BVB. Joi, la deschiderea pieţei, acţiunile se tranzacţionează în scădere cu 0,62%.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO