Bănci și Asigurări

BRD încheie S1/2024 cu profit de 694 mil. lei la nivelul grupului, faţă de 768 mil. lei în S1/2023, şi venituri de 1,96 mld. lei, plus 5,7%. Maria Rousseva, CEO: Portofoliul de credite a crescut cu 14%, bazându-se pe o contribuţie puternică din partea segmentelor companii şi retail

Maria Rousseva, CEO al BRD Groupe Societe Generale

Maria Rousseva, CEO al BRD Groupe Societe Generale

Autor: Cristina Bellu

01.08.2024, 08:43 1265

BRD-SocGen, a patra bancă de pe piaţa locală după active, a obţinut în primul semestru (S1) din 2024 un profit net de 675 mil. lei, în scădere cu 9,6% faţă de perioada similară din 2023, în timp ce la nivelul întregului grup BRD, profitul net a fost de 694 mil. lei, faţă de 768 mil. lei în S1/2023.

Venitul net bancar al grupului BRD a avansat în S1/2024 cu 5,7%, până la 1,96 mld. lei, în condiţiile creşterii veniturilor nete din dobânzi cu 7,3%, la aproape 1,42 mld. lei. Pe de altă parte, încasările nete din comisioane au crescut cu 6,5% an/an, la 384 mil. lei.

Cheltuielile operationale au crescut cu 8,9% in S1/2024, evolutie determinata in principal de noua taxa pe cifra de afaceri, costurile cu personalul si efectul de baza legat de diminuarea contributiei cumulate la fondurile de garantare a depozitelor si de rezolutie in T2/2023, menţionează raportul băncii.

Soldul creditelor nete ale Grupului, inclusiv creantele din leasing, a ajuns la 45 miliarde lei la sfarsitul lunii iunie 2024, reflectand o crestere de doua cifre, de 14% in termeni anuali.

Pe segmentul retail, soldul creditelor nete a crescut cu 8,5% an/an la finalul lunii iunie 2024, cu o contributie solida atat din partea persoanelor fizice, cat si a clientilor companii mici.

Volumele de credite nou acordate persoanelor fizice au inregistrat o crestere record, ajungand la 5,2 miliarde de lei (plus 51% an/an in S1/2024), sustinuta de cifre solide atat pentru creditele de consum (plus 38% an/an in S1/2024), cat si pentru creditele pentru locuinte (plus 68% an/an in S1/2024).

Intreprinderile mici au contribuit, de asemenea, la cresterea segmentului, soldul creditelor nete inregistrand un avans de 46,1% an/an la sfarsitul lunii iunie 2024, ca urmare a imbunatatirii proceselor de creditare si a ofertei de produse, dar si a performantelor bune in cadrul programelor guvernamentale.

Creditarea pe segmentul companii a continuat sa inregistreze o performanta puternica (soldul creditelor nete plus 22,3% an/an la finalul lunii iunie 2024), alimentata atat de IMM-uri (plus 14,3% an/an), cat si de companii mari (plus 26,9% an/an).

"In prima jumatate a anului, BRD a obtinut o performanta comerciala puternica pe toate segmentele de business. Portofoliul nostru de credite a crescut cu 14% in termeni anuali, bazandu-se pe o contributie puternica atat din partea segmentului companii, cat si a celui de retail", spune Maria Rousseva, CEO al BRD Groupe Societe Generale.

La finalul lunii iunie 2024, creditele nou aprobate prin programul IMM Plus au ajuns la 3,1 miliarde lei, în creştere cu 90% in termeni anuali fata de S1/2023. In plus, activitatea de leasing a mentinut un ritm de crestere substantial (plus 20,3% an/an la sfarsitul lunii iunie 2024).

“Finantarile noi in cadrul IMM Plus au atins 3 miliarde lei in S1/2024, semnificativ peste perioada similara a anului trecut. Creditarea pe segmentul companiilor mari a mentinut, de asemenea, o crestere impresionanta, de 27% in termeni anuali, datorita parteneriatului puternic si recunoasterii valorii pe piata. Productia de credite pentru persoane fizice a fost foarte solida, atingand volume record, de 5,2 miliarde lei (plus 51% fata de anul trecut in S1/2024), cu o productie mai mare atat pentru creditele de consum, cat si pentru locuinte, demonstrand orientarea puternica a BRD catre client”, adaugă Maria Rousseva.

Calitatea portofoliului de credite a ramas solida in prima jumatate a anului, rata creditelor neperformante (NPL) situandu-se in jurul nivelului minim record, ajungand la 2,2% la sfarsitul lunii iunie 2024 (in usoara crestere de la minimul istoric de 1,9% de la sfarsitul anului 2023), in timp ce gradul de acoperire a creditelor neperformante se afla la un nivel confortabil (77,3% in iunie 2024 fata de 75,9% la sfarsitul anului 2023).

Costul net al riscului a inregistrat o alocare neta de provizioane de 90,8 milioane lei in S1 2024, comparativ cu eliberarea neta de provizioane de 5,2 milioane lei in S1 2023, reflectand un nivel mai apropiat de cel caracteristic de-a lungul unui ciclu economic.

La 30 iunie 2024, reteaua bancii a ajuns la 389 sucursale (fata de 441 sucursale la 30 iunie 2023) si un numar crescut de zone self-service 24/7 (212 vs. 169 la 30 iunie 2023, in mai mult de jumatate din sucursalele sale).

În ceea ce priveste oferta digitala, BRD continua sa avanseze in acest proces, fiind adaugate noi functionalitati aplicatiei sale de mobil si/sau platformei web. Printre cele mai recent lansate se numara programul de fidelizare cashback adresat clientilor BRD ce detin carduri si schimburile valutare intrabancare intre conturile proprii, disponibile 24/7/365. Aplicatia You BRD continua sa creasca si ca numar de utilizatori, atingand un prag de aproape 1,6 milioane, in crestere cu 20% an/an, la finalul lunii iunie 2024.

 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels