Bănci și Asigurări

BRD raportează un profit net de 501 mil. lei

BRD raportează un profit net de 501 mil. lei

Autor: Razvan Voican

14.02.2011, 23:50 56

BRD-SocGen, a doua mare bancă după active, a încheiat anul 2010cu un profit net de aproape 501 mil. lei, în scădere cu 36% faţă derezultatul din 2009, conform standardelor româneşti decontabilitate (RAS).

Este cel mai mare câştig realizat pe piaţa bancară în anul 2010,în condiţiile în care numai 20 de bănci au avut profit, rezultând opierdere totală cumulată de 304 milioane de lei la nivelul întregiipieţe. Potrivit unor surse bancare, BRD este urmată la distanţă decelelalte bănci mari, BCR, Raiffeisen, UniCredit, CEC la profitulnet anual calculat în RAS.

"Rezultatele demonstrează capacitatea de rezistenţă a BRD şisoliditatea modelului de business. Profitul net a înregistrat unrecul vizibil, de 36%, cauzat de creşterea costului net al riscului- explicabilă într-un context economic dificil, dar profituloperaţional a crescut cu 8%, ca dovadă a unei activităţi curentesatisfăcătoare", a declarat Guy Poupet, preşedintele BRD.

Principala sursă de profit a fost marja de dobândă, care acrescut cu 13%, în timp ce câştigul net din comisioane a scăzut cu4%, iar profitul operaţiunilor de trezorerie s-a diminuat cu 17%.Poupet spune că efectele crizei

şi-au pus amprenta pe sistemul bancar şi inclusiv asupra BRD,reflectându-se într-o "slăbiciune persistentă" a volumului deactivitate şi în particular a "producţiei" de credite noi. Înacelaşi timp, degradarea calităţii activelor a impus creşterea cu41% a cheltuielilor cu provizioanele, până la aproape 1,6 mld.lei.

La sfârşitul lui 2010 BRD înregistra un sold al creditelor de34,47 mld. lei (8,2 mld. euro), în scădere cu 1% faţă de niveluldin 2009. Din acest total, 9,13% sunt clasificate drept crediteneperformante, respectiv cu întârzieri la plată mai mari de 90 dezile şi/sau pentru care banca a iniţiat proceduri judiciare derecuperare (sub media pieţei de 11,85%).

Şeful BRD susţine că banca a făcut "eforturi importante" pentrususţinerea operaţiunilor cu clientela, apelând la promoţii şiacţiuni de marketing. Totuşi, ca urmare a eliminării clienţilorinactivi şi a încetinirii ritmului de achiziţie a unora noi,portofoliul de clienţi activi s-a diminuat cu circa 45.000 depersoane fizice şi 8.000 de companii. Aşteptările pentru 2011 suntrezervate: "Abordăm 2011 cu prudenţă şi cu o anumită seninătatedată de soliditatea financiară şi de susţinerea băncii-mamă."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO