Bănci și Asigurări

BRD-Soc Gen, a treia bancă de pe piaţa locală după active, a încheiat primul trimestru cu un profit net de 392 mil.lei, în creştere cu 28%, şi venituri bancare de 680 mil.lei, cu 13% mai mari decât în T1 2017

BRD-Soc Gen, a treia bancă de pe piaţa locală după...

Autor: Roxana Rosu

04.05.2018, 08:12 1503

BRD-Soc Gen, a treia bancă de pe piaţa locală după active, a încheiat primul trimestru cu un profit net de  392 milioane lei, în creştere cu 28%, şi venituri bancare de 680 milioane lei, cu 13,2% mai mari decât în primele trei luni din 2017,potrivit rezultatelor financiare publicate la BVB.

La 31 martie 2018 banca avea 753 agentii (31.03.2017: 810 agentii, 31.12.2017: 760 agentii), iar numarul de clienti activi pe segmentul persoanelor fizice a crescut cu aproximativ 33.000 fata de 31 martie 2017, ajungand pana la 2,18 milioane clienti persoane fizice. 

Activele totale ale băncii se ridicau la 54 miliarde lei , în creştere cu 8,7% faţă de martie 2017.

La nivelul Grupului BRD, care include   BRD - Groupe Société Générale S.A., BRD Sogelease IFN SA, BRD Finance IFN SA şi BRD Asset Management SAI SA,  profitul net s+a cifrat la 414 milioane lei, in creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2017, pe fondul generării solide de venituri, al cheltuielilor operationale stabile şi costului de risc pozitiv, potrivit rezultatelor financiare publicate de bancă.

Venitul net bancar al grupului s-a situat la 724 milioane lei (+11,4% fata de perioada similara a anului trecut) crescand pe toate categoriile principale de venituri.

Activele totale ale Grup BRD se situau la 55,957 miliarde lei, în creştere cu 8.9%. 

“Primul trimestru al anului 2018 a fost foarte dinamic, dupa cum arata cresterea continua a creditelor, a depozitelor si a volumului de tranzactii, care, impreuna cu ratele de dobanda favorabile din piata, au dus la o crestere de doua cifre a venitului net bancar. Pe viitor, vom continua sa imbunatatim experienta si satisfactia clientilor, prin mentinerea ritmului investitiilor in digitalizare si prin intermediul evolutiei continue a modelului nostru de afaceri”, a declarat Francois Bloch, Directorul general al BRD Groupe Societe Generale.

Veniturile nete din dobanzi au inregistrat o crestere de doua cifre (+14,2%), gratie efectului de volum pozitiv si tendintei ascendente a dobanzilor. Veniturile nete din comisioane (+5,2%) au beneficiat de cresterea numarului de tranzactii si de venituri mai mari din servicii de custodie si depozitare.

Numărul de clienti activi s-a majorat cu 37.000, creditele nete  cu 5%, la 30,4 miliarde lei, depozitele cu 6%. Rata creditelor neperformante a fost de de 6,2% la sfarsitul lui martie 2018, fata de 10,3% la sfarsitul lui martie 2017; grad de acoperire a creditelor neperformante mentinut la un nivel ridicat (75,4%).

Soldul creditelor nete pe segmentul persoanelor fizice s-a majorat cu +7,8% in dinamica anuala, sub efectul favorabil al productiei solide de credite, care a crescut cu +9,0% an pe an, pana la 1,4 miliarde lei. Astfel, BRD si-a mentinut pozitia de lider pe piata creditelor acordate persoanelor fizice, cu o cota de piata de 16,9% la finalul lunii martie 2018. 

Pe segmentul non retail, soldul creditelor nete a crescut usor, +0,9% in dinamica anuala, cu o performanta solida inregistrata pe segmentul mari clienti corporativi (+6,9% in dinamica anuala) compensand in intregime scaderea portofoliului de credite inregistrata pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii.

Depozitele clientelei au crescut pe ambele segmente, retail si non retail, depozitele totale atingand 44,3 miliarde lei, +7% in comparatie cu finalul lunii martie 2017, cu intrari in crestere la nivelul depozitelor in conturi curente. Cresterea depozitelor pe segmentul retail a fost de +8,5% fata de finalul lunii martie 2017 (din care, conturile curente au fost mai mari cu 27% in dinamica anuala) in timp ce cresterea depozitelor pe segmentul non retail a fost de +4,4% fata de finalul lunii martie 2017 (din care, conturile curente au fost mai mari cu 2,7% in dinamica anuala).

Stocul de contracte de internet si mobile banking pentru clienti persoane fizice a ajuns la aproximativ 1,44 milioane, +19% in dinamica anuala. Numarul abonatilor MyBRD Mobile a crescut cu +43%.

Indicatorul credite nete/depozite a atins 65,5% la 31 martie 2018 (de la 65,4% la 31 decembrie 2017 si 66,3% la 31 martie 2017) pentru Banca si 68,6% la nivel de Grup, incluzand si creantele din leasing financiar (constant fata de 31 decembrie 2017 si 69,2% la 31 martie 2017).

BRD a detinut o cota de piata de 12,5% dupa totalul activelor la 31 decembrie 2017.

Anul trecut, BRD-SocGen a reuşit să obţină un profit net record de 1,38 mld. lei, cel mai bun rezultat anual al băncii. Câştigul din 2017, influenţat de creşterea veniturilor, controlul costurilor şi eliberarea de provizioane, a fost aproape dublu faţă de nivelul din 2016. Profitul brut a fost de 1,63 mld. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO