♦ Libra Internet Bank susţine că eficienţa operaţională a băncii a fost impactată de nou introdusa taxă pe cifra de afaceri, a cărei valoare s-a ridicat la 11,2 mil. lei.
Libra Internet Bank, parte din grupul american de investiţii New Century Holdings (NCH), a realizat în primul semestru (S1) din 2024 un profit net de 149,5 milioane lei, în scădere de la 160,7 milioane de lei în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Eficienţa operaţională a fost impactată de nou introdusa taxă pe cifra de afaceri, a cărei valoare s-a ridicat la 11,2 milioane lei. Astfel, indicatorul Cost to income era 45,2% la 30 iunie 2024, faţă de 40,7%, în urmă cu un an, menţionează reprezentanţii băncii.
În perioada raportată, activele nete totale ale Libra Internet Bank au ajuns la 11,6 miliarde lei, o creştere cu 4% faţă de finalul anului 2023, în timp ce portofoliul brut de credite s-a situat la nivelul 7,3 miliarde lei, potrivit rezultatelor financiare neauditate.
La 30 iunie, nivelul surselor atrase de la clienţi era de 9,7 miliarde lei, ponderea depozitelor constituite la Libra Internet Bank având următoarea structură: persoane fizice (34%), persoane juridice (41%) şi profesii liberale (25%).
În privinţa activităţii de creditare (portofoliul brut de credite), creşterea realizată de Libra Internet Bank în primul semestru din 2024 este de 7%, comparativ cu 31 decembrie 2023, cele mai mari salturi fiind înregistrate pe segmentele Persoane fizice (plus 27,6%) şi Corporaţii mari (plus 23,8%).
Creditele în lei au crescut cu 13%, un procent de aproape trei ori mai mare decât media la nivelul sistemului bancar din România, în timp ce creditele în valută au scăzut cu 8%.
“Aceste rezultate financiare arată o creştere susţinută a activităţii Libra Internet Bank, nu doar pe nişele consacrate, ci inclusiv prin explorarea unor noi segmente de piaţă. Am reuşit, în acelaşi timp, să menţinem un grad ridicat de eficienţa operaţională, în special datorită tehnologiei de ultimă generaţie, atât prin utilizarea acesteia în interiorul organizaţiei, cât şi prin transpunerea inovaţiilor în produse şi servicii bancare”, spune Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.
Banca a înregistrat în prima jumătate a anului o Rentabilitate a activelor (ROA) de 2,7%, peste media sistemului bancar - 1,8%.
Ratingul acordat Libra Internet Bank de către Fitch Ratings confirmă perspectiva stabilă şi evidenţiază “oportunităţile mai bine explorate decât principalii competitori”, precum şi „performanţele solide în privinţa creşterii volumelor şi gestionării capitalului, a lichidităţilor şi a calităţii activelor”.
Libra Internet Bank a fost înfiinţată în 1996 în Bucureşti şi face parte din grupul american de investiţii New Century Holdings (NCH). Banca s-a specializat în oferirea de produse şi servicii dedicate Profesiilor liberale şi companiilor din Real Estate şi Agribusiness. Libra Internet Bank are o reţea de 59 de sucursale în Bucureşti şi alte oraşe mari din România.