Bănci și Asigurări

Business Magazin. Care sunt cei mai valoroşi 20% dintre români, cei mai preţioşi clienţi pe care orice companie îi vânează

Autor: Ioana Mihai-Andrei

21.04.2024, 15:26 1781

Consumatorii de care depind prezentul şi viitorul pieţelor, cei care pot face diferenţa dintre succesul sau eşecul unui produs sau serviciu, sunt 20% dintre români, cei cu cele mai mari venituri. Ei generează 32 miliarde de euro, adică 40% din veniturile nete anuale. Cum investesc? Cât economisesc şi cât cheltuiesc? Cum s-au schimbat de-a lungul anilor aşteptările şi deciziile lor? Ce părere au despre ei şi cui se datorează succesul lor? Cum îşi evaluează calitatea vieţii şi care le sunt fricile? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care răspunde cea mai recentă ediţie a Pareto Report.

Ritmul vieţii accelerează. Ca într-un tren de mare viteză, câmpul vizual se îngustează, peisajele se succed din ce în ce mai rapid. În viaţa noastră de zi cu zi, în cea profesională sunt tot felul de subiecte legate de schimbări, de adaptare. Cum sunt noile generaţii? Cum ne influenţează IA? Ce va fi mâine? O constantă permanentă în orice business este masa critică de clienţi, aşa-numita populaţie Pareto, care determină panta pe care urcă sau coboară vânzările, profitul, bugetele de investiţii. 20% dintre români, cei cu cele mai mari venituri generează 32 miliarde de euro, adică 40% din veniturile nete anuale, arată Pareto Report, realizat de firma de consultanţă în marketing The Engine şi compania de cercetare de piaţă AHA Moments. Membrii populaţiei Pareto sunt cei care investesc, economisesc, cheltuiesc. Inovaţiile şi noutăţile sunt „la mâna lor”.

„Populaţia Pareto este esenţială pentru strategie: 20% din consumatori reprezintă masa critică care generează vânzările în orice piaţă (40%) şi sunt cei care dau trendul (60% din early adopters). A avea informaţii mai multe şi mai precise despre masa critică de consumatori, de care depinde prezentul şi viitorul pieţei pe care activezi, e ceva ce poate fi transformat în avantaj competitiv de către un strateg de business. Primul sector care a înţeles acest avantaj este sectorul bancar”, declară Mihai Bârsan, fondator al The Engine. Astfel, studiul are, în cadrul celei mai recente ediţii, date disponibule pentru ING, Raiffeisen, BT, BRD, BCR, CEC Bank, Revolut, UniCredit Bank, OTP Bank, Libra Bank, Alpha Bank şi First Bank.

 

Populaţia Pareto, în România, reuneşte 1,9 milioane de oameni, care înseamnă 20% din publicul comercial general, digitalizat. Populaţia de 18-65 de ani, care foloseşte internetul cel puţin o dată pe lună, este de 9,2 milioane de oameni, din totalul de 19 milioane de rezidenţi ai ţării, conform studiului, ajuns la a treia ediţie. Cine sunt Pareto? Au trăsături diferite? Dacă într-o cameră cu zece oameni sunt doi Pareto, ei nu vor ieşi în evidenţă prin înfăţişare, povesteau anterior fondatorii studiului. „Reprezentanţii populaţiei Pareto sunt prezenţi în toate grupele de vârstă, concentrându-se în special în segmentul 25-34 de ani. Ponderea bărbaţilor din acest segment este în creştere, la fel şi vârsta medie. Ceea ce rămâne constant, însă, este faptul că populaţia Pareto are o prevalenţă mai mare în aglomerările urbane, iar nivelul de educaţie este net superior populaţiei generale. Acest segment se evidenţiază printr-un venit mediu de două ori mai mare decât media publicului comercial - în 2023, veniturile lor personale au crescut cu 15%, depăşind rata inflaţiei”, creionează Ana-Maria Badea, client service manager la AHA Moments, portretul membrilor din populaţia Pareto. Tot ea mai spune că un număr însemnat dintre aceştia sunt proprietari de imobile (mai ales apartamente), iar în proporţie de 92% deţin cel puţin o maşină în gospodărie. Marea majoritate au încă maşini convenţionale, însă numărul celor care aleg maşinile hibride este în creştere, cu o incidenţă triplă faţă de populaţia generală. „Familia, corectitudinea şi respectul sunt valori fundamentale pentru reprezentanţii Pareto, iar în 2023, bunătatea şi loialitatea înregistrează creşteri semnificative. Orientaţi spre excelenţă în carieră, ei caută echilibrul între viaţa profesională şi cea personală, având încredere în ei înşişi, dar şi oferind încredere celor din jur. Principalele temeri ale acestui segment rămân neschimbate: incapacitatea de a-i susţine pe cei dragi, boala şi instabilitatea financiară. Postpandemie, teama de îmbolnăvire a scăzut, iar cea de a fi o dezamăgire pentru cei din jur şi de mediocritate a crescut, aceste temeri fiind diferenţiatoare pentru segmentul analizat”, adaugă Ana-Maria Badea.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro