În ultimii 20 de ani, sectorul bancar de retail a trecut printr-o transformare profundă, influenţată de digitalizare, schimbări demografice şi reglementări stricte. Eleni Skoura, Director General Adjunct şi Head of Retail Banking la ING Bank România, explică modul în care banca a navigat prin aceste schimbări şi a răspuns noilor aşteptări ale clienţilor. De la adoptarea tehnologiilor mobile şi a plăţilor contactless, la personalizarea serviciilor prin utilizarea AI şi analiza datelor, ING Bank România s-a poziţionat în fruntea inovaţiei.
Ascensiunea fintech-urilor şi a neobăncilor a redefinit peisajul concurenţial, iar accentul pe sustenabilitate şi securitate a devenit o prioritate pentru clienţii moderni. În acest context, Eleni Skoura detaliază într-o discuţie cu BUSINESS Magazin lecţiile învăţate şi strategiile viitoare ale ING Bank România pentru a rămâne relevantă şi competitivă într-un sector în continuă evoluţie.
Care au fost principalele tendinţe şi schimbări demografice observate în segmentul de clienţi de retail în ultimii 20 de ani?
Retail bankingul a suferit transformări semnificative, conduse de digitalizare şi de adoptarea bankingului mobil, de schimbările demografice şi de aşteptările în continuă evoluţie ale clienţilor, pentru a numi doar câteva. Este evident că digitalizarea şi adoptarea bankingului mobil sunt unele dintre principalele tendinţe. Adoptarea pe scară largă a tehnologiilor internet şi mobile a revoluţionat modul în care oamenii interacţionează cu băncile lor. Utilizarea tot mai frecventă a smartphone-urilor a dus la apariţia aplicaţiilor de banking mobil, permiţând clienţilor să efectueze o gamă largă de activităţi bancare care erau tradiţional efectuate în sucursale. Utilizarea cardurilor de debit şi credit, precum şi a tranzacţiilor contactless a crescut semnificativ, iar portofelele digitale şi soluţiile de plată mobilă au câştigat teren datorită confortului pe care îl aduc.
Business MAGAZIN. Cine au fost oamenii care au pus bazele retailului ING Bank în România