Bănci și Asigurări

Business Magazin. Cine conduce Salt Bank având ca ţintă atingerea a un milion de clienţi în următorii 3 ani

Autor: Ioana Mihai-Andrei

19.01.2025, 17:16 5146

300.000 de clienţi până la finalul anului, adică la 9 luni de la lansare, este previziunea Salt Bank, prima neobank românească în ce priveşte numărul de utilizatori ai cardurilor emise. Pragul de 1 milion de clienţi ar urma să fie atins în 3 ani. Care sunt diferenţele dintre o bancă tradiţională şi una digitală, care este strategia de atragere a clienţilor şi care sunt preferinţele acestora, cum schimbă instituţia felul de a face banking în România prin promovarea unui model digital complet, povesteşte Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, care vede bankingul ca o şansă de a face o diferenţă reală pentru oameni.

Cu un discurs vibrant despre cât de hotărâte şi bătăioase au fost mama şi bunica sa, ca răspuns la tematica feminismului în societatea românească, Gabriela Nistor a fermecat audienţa la Gala Women in Power, ediţia 2024, organizată de BUSINESS Magazin în prima parte a acestui an. A risipit atunci orice imagine stereotipă a doamnelor din banking care vorbesc doar în limbaj scorţos şi au o atitudine distantă. Nu foarte înaltă, zâmbitoare, a spus că „puterea este să te lupţi pentru visul tău. Eu încerc la rândul meu să dau puterea mai departe fiicei mele. Şi cred că puterea noastră se trage din generaţiile de femei dinaintea noastră care au făcut şi au dus cumva lumea mai departe, în diverse domenii. Jobul este doar o componentă.”

Cu o mentalitate din sfera „orice e posibil”, Gabriela Nistor a făcut carieră în banking, o lume dominată, până nu demult, de bărbaţi. Povesteşte că a păşit în lumea bankingului în 1994, când Banca Transilvania, aflată la început de drum, îşi deschidea prima sucursală „la stradă” în Cluj-Napoca. A început la ghişeu, dar drumul său a fost unul de creştere continuă. „Am explorat şi coordonat diverse domenii - de la creditare şi marketing, până la crearea şi extinderea activităţii de carduri, iar mai târziu am ajuns să coordonez întreaga activitate de retail a BT. În ultimii 10 ani, am ocupat rolul de deputy CEO, iar din 2022 m-am alăturat echipei Idea Bank, cu provocarea de a construi pri-ma bancă 100% digitală din România.”

Tot ea povesteşte că a avut norocul de a porni de la zero în ambele bănci, iar aceasta este o oportunitate uriaşă: „îţi permite să contribui şi să îţi laşi amprenta în momente cheie, de-a lungul acestui parcurs. Nu este uşor – dar, de altfel, nimic din ceea ce îţi propui să duci la următorul nivel nu este uşor. Noi, aici, la Salt Bank, ne-am amintit adesea un motto, mai ales în momentele dificile ale construcţiei: «Dacă ar fi uşor, ar face-o toată lumea»”, spune, pe ton de glumă, bancherul. În opinia sa, rezilienţa, concentrarea pe obiectiv (focusul) şi gândirea pe termen lung au ajutat-o pe tot parcursul carierei.
Ce i-a plăcut cel mai mult în profesia sa a fost dinamismul şi evoluţia constantă a domeniului, pentru că în ultimii 20-30 de ani, bankingul a cunoscut schimbări extraordinare – de la interacţiunile faţă în faţă la ghişeu la soluţii digi-tale şi aplicaţii mobile. „Am avut şansa de a participa la transformarea unor concepte inovatoare în realitate şi de a aduce tehnologii care au simplificat viaţa clienţilor.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025