Bănci și Asigurări

Business Magazin. Cum a reuşit o firmă din Grecia să stea în viaţă timp de 130 de ani, iar acum, prin operaţiunile din România, să fie cel mai mare producător de carduri

Business Magazin. Cum a reuşit o firmă din Grecia să...

Autor: Andra Stroe

21.04.2024, 17:54 5922

Cu o istorie de peste 130 de ani, o companie cu origini greceşti a reuşit să ţină pasul cu timpurile şi să se transforme într-un jucător puternic, cu venituri anuale de peste 300 de milioane de euro. Reţeta succesului? Tranzacţiile potrivite la momentul potrivit şi repoziţionarea strategică în funcţie de nevoile pieţei.

În cei peste 130 de ani de activitate, mai mulţi factori economici s-au schimbat şi a trebuit să ne adaptăm în consecinţă. Aş spune că cele mai mari provocări cu care ne-am confruntat în ultimii ani au fost pandemia de Covid şi recesiunea financiară pe anumite pieţe. Fiind prezenţi în mai multe ţări şi cu un portofoliu solid care a evoluat de-a lungul anilor, am reuşit să rămânem în continuare pe traiectoria de creştere”, spune Manolis Kontos, deputy group CEO la Austriacard Holdings, un grup cu peste 130 de ani de istorie.

Compania a luat naştere în 1897, în Grecia, ca tipografie, sub numele de Lykos. La 90 de ani distanţă, în 1982, conducerea a luat o decizie esenţială – tranziţia de la domeniul operaţiunilor de tipărire la repoziţionarea strategică spre tehnologia informaţiei, pas care a transformat compania într-un business de management al informaţiei, odată cu crearea Inform P. Lykos SA, care a evoluat într-o companie multinaţională cu acoperire globală. Nu mult mai târziu, în 1994, compania a fost listată la Bursa de Valori din Atena.

A urmat apoi extinderea peste graniţe, odată cu înfiinţarea Inform Lykos în România. „Pentru această transformare radicală a companiei şi creşterea ei exponenţială, un bărbat a jucat un rol important, întrucât această schimbare se datorează în întregime lui şi viziunii sale. Transformarea afacerii a devenit realitate graţie viziunii lui Nikos Lykos, reprezentant al celei de-a patra generaţii a familiei sale, care a preluat frâiele companiei şi a mutat direcţia spre managementul informaţiei, într-un moment în care transformarea digitală nici măcar nu exista ca gând”, susţine Manolis Kontos. Această mişcare strategică a marcat începutul creşterii exponenţiale a grupului, combinată cu creşterea organică, precum şi cu o succesiune de achiziţii în România (Nextdocs în 2019, Pink Post în 2023),  SUA (TAG Systems SUA în 2019), Andorra (TAG Systems în 2019), Cipru (Cloudfin în 2021) şi Regatul Unit (Nitecrest în 2021), ce au completat portofoliul de oferte de servicii în timp ce s-a extins pe pieţele din Europa de Sud-Est, Europa Centrală şi de Vest, Scandinavia, Turcia, Orientul Mijlociu, Africa şi SUA.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels