Asigurările de sănătate sunt una dintre liniile noi de business pe piaţă, iar pentru orice linie nouă de business trebuie investiţii şi construirea unui portofoliu. Segmentul asigurărilor de sănătate ar putea deveni profitabil pentru Groupama în 2-3 ani, a spus Călin Matei, director general adjunct al Groupama Asigurări.
„În asigurări de sănătate vorbim de o inflaţie medicală extrem de ridicată. Vorbim de o creştere a preţului la serviciile medicale care este datorată creşterilor salariale din domeniul medical, cheltuieli cu echipamente medicale, iar toate costurile se răsfrâng şi în asigurări. Atâta timp cât vrei să începi o linie nouă, nu îţi propui să fii pe profit. Astăzi, pentru noi, asigurările de sănătate nu sunt profitabile, dar vedem o îmbunătăţire a profitabilităţii liniei de busines şi ne propunem să devenim profitabili pe linia de sănătate în 2-3 ani. În asigurări pentru a deveni profitabil îţi trebuie o masă mare de clienţi. Poţi vorbi de profitabilitate după ce construieşti acea masă de clienţi, iar eu am dubii că asigurările de sănătate au fost vreodată profitabile.“
Segmentul asigurărilor de sănătate este linia cu cea mai mare creştere, de 25-30% de la an la an, dar volumul subscrierilor este în continuare mic. În primele nouă luni din 2019, volumul primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor de sănătate era la aproape 300 mil. lei.