Bănci și Asigurări

Care asigurători mizează cel mai mult pe vânzarea de poliţe prin reţeaua proprie şi care depind mult de brokeri

Care asigurători mizează cel mai mult pe vânzarea de...

Autor: Anelis Baciu

04.10.2016, 00:04 938

Allianz-ŢiriacGroupama şi Generali sunt companiile locale de asigurări care vând cel mai mult prin agenţii proprii, aproximativ 47%-42% din primele brute subscrise în prima jumătate a anului, fiind în cazul celor trei asigurători rezultatul reţelei proprii de vânzări, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Autorităţii de Suprave­ghe­re Financiară (ASF).

Allianz-Ţiriac, care are cea mai mare reţea proprie de vânzări, a emis poliţe în valoare de 595 mil. lei întervalul ianuarie-iunie a acestui an, dintre care 279 mil. lei au fost contracte încheiate de agenţii proprii, adică mai puţin de ju­mă­ta­te din afacerile totale, restul venind prin intermediul brokerilor.

La polul opus, companiile care au preferat să mizeze mai mult pe ajutorul bro­kerilor sunt Euroins şi City Insu­rance. Cei doi asigurători specializaţi pe seg­mentul asigurărilor auto obligatorii (RCA) se bazează în proporţie de 97%, res­pectiv 90% pe afa­cerile aduse de bro­keri. De altfel, se ob­ser­vă că asigu­ră­torii care au o pondere mai ma­re a asigu­ră­ri­lor RCA în por­to­foliu au şi o pondere mai mare a vânză­rilor prin brokeri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO