Poliţele auto obligatorii (RCA), principala sursă de venituri pentru piaţa locală de asigurări, generează în medie aproximativ jumătate din afacerile brokerilor de asigurări, însă în unele situaţii RCA-ul ajunge să fie „stâlpul“ de bază al companiei şi să reprezinte mai bine de 90% din afaceri, arată calculele ZF pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Daw Management, companie care a intermediat asigurări în valoare de 137 mil. lei în perioada ianuarie-septembrie 2015, este brokerul cel mai mai dependent de vânzările RCA, din moment ce 93% din afacerile totale, echivalentul a 127 mil. lei, vin din poliţele auto obligatorii. Interesul Daw Management pentru poliţele RCA este remarcat şi pe site-ul propriu unde central este promovată o aplicaţie care promite că „în câteva minute“ găseşte cel mai ieftin RCA. O astfel de strategie de promovare a celor mai ieftine poliţe se contrazice practic cu rolul de consultant financiar cu care brokerii vor să se identifice.