♦ Pe zona asigurărilor generale, companiile de brokeraj au intermediat în anul 2024 prime de peste 15 mld. lei, fiind urmate de agenţi cu peste 1,6 mld. lei şi angajaţii proprii ai asigurătorilor, care au distribuit asigurări în valoare de peste 1,2 mld. lei ♦ Pe zona asigurărilor de viaţă, agenţii au ditribuit asigurări în valoare de peste 2,3 mld. lei, urmaţi de bănci, care reprezintă al doilea canal de distribuţie pe zona asigurărilor de viaţă, cu intermedieri de peste 990 mil. lei, iar companiile de brokeraj completează podiumul cu aproape 800 mil. lei.
Principalul canal de distribuţie a asigurărilor pe total piaţă rămân companiile de brokeraj, dar punctual, doar pe zona asigurărilor de viaţă brokerii sunt al treilea canal de distribuţie, potrivit informaţiilor analizate din raportul ASF pentru întregul an 2024.
Astfel, la nivelul pieţei asigurărilor (generale şi de viaţă) din totalul primelor brute intermediate, peste 16 mld. lei sunt prime intermediate de brokeri, 4 mld. lei sunt prime intermediate de agenţi (atât persoane fizice, cât şi persoane juridice), iar peste 1,3 mld. lei sunt prime intermediate de bănci.
Pe lângă aceste trei canale principale, zona de asigurări generale mai are un canal, respectiv intermediari exceptaţi, unde nivelul intermedierilor a fost de 70 mil. lei în 2024.
Iar pe total piaţă canalul de comercializare electronică a cumulat vânzari online este de circa 146 mil. lei.