„Dimensiunea reţelei va fi definită de comportamentul clienţilor, ritmul de dezvoltare a serviciilor digitale şi de potenţialul de optimizare a prezenţei fizice.“
Piaţa bancară românească ar putea să se caracterizeze în următorii cinci ani printr-o polarizare mai mare şi o distanţă semnificativă între primele cinci-şase bănci şi celelalte, iar oferta de produse s-ar putea extinde în urma colaborării cu diverse fintech-uri, consideră Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD pe retail.
El mai susţine că băncile universale sunt mai bine plasate decât celelalte în competiţia pentru atragerea clienţilor.
„România are o piaţă bancară concurenţială şi bine reglementată, care a recuperat în ultimii douăzeci de ani mult din distanţa enormă care o separa faţă de sistemele bancare ale ţărilor dezvoltate. Este în faza finală a unei tranziţii spre o piaţă orientată către clienţi. Băncile universale sunt mai bine plasate decât celelalte în competiţia pentru atragerea clienţilor, iar în cinci ani vom vedea probabil o polarizare mai mare şi o distanţă semnificativă între primele cinci-şase bănci şi celelalte. De asemenea, mă aştept să văd o extindere a ofertei de produse prin colaborarea cu diverse fintechs“, a declarat directorul general adjunct al BRD pe retail pentru ZF.