Bănci și Asigurări

Câtă vreme în prim-planul consumatorilor se situează maşina şi nu viaţa sau sănătatea, vom avea o piaţă dominată de nevoia de maşină. Piaţa asigurărilor din România este dominată de RCA, deşi potenţial există în foarte multe linii de business

ZF Bankers Summit 2022, Asigurări, Ziua 3

ASIGURĂRI RCA ŞI CASCO

♦ În jurul RCA s-a creat piaţa asigurărilor şi va fi în continuare un punct de reper ♦ Piaţa RCA este extrem de volatilă privind tarifarea ♦ În viziunea ASF, piaţa RCA s-a aşezat nesperat de bine după falimentul City Insurance ♦ Asigurătorii RCA trebuie să aducă bani ca să asigure capitalul necesar ♦ Noua normă RCA va aduce o perspectivă complet diferită, faptul că poliţele RCA vor putea să fie vândute la preţuri diferite în funcţie de reţelele prin care sunt distribuite ♦ Brokerii susţin că s-au adaptat repede după falimentul City Insurance.

 

Tanja Blatnik, CEO al Euroins

► Euroins este foarte stabil acum. În primul rând pentru mine este greu să mă compar cu trecutul. Când am venit acum un an am discutat cu propritarii şi avem o misiune clară, să schimbăm strategia companiei. Dacă până atunci strategia era setată pe creştere, când ne-am uitat la cifre a fost destul de evident că trebuie să schimbăm strategia. Am văzut multe titluri privind neplata despăgubirilor de către Euroins, iar contribuţia sau principala provocare în companiile de asigurări a fost mereu tarifarea. De aici am început.

► Trebuie să fim conştienţi de fiecare risc pe care îl asigurăm pentru că suntem o companie de risc management. Nu vindem bunuri, ci riscuri. Pentru fiecare risc trebuie să fie un preţ corect.

► Strategia a fost că trebuie să fie valoare adăugată în RCA. Aceasta a fost prima decizie imediată pe care am făcut-o. A doua a fost că viitorul nu este în RCA. Noi în Slovenia nu vorbim niciodată despre RCA. RCA-ul este un produs care nu se discută. Preţul este consecinţa societăţii. Diversificarea produselor a fost a doua decizie strategică, iar ulterior să mergem mai apraope de clienţi prin digitalizare.

► Când s-a întâmplat situaţia cu City Insurance, pentru noi situaţia a rămas aceeaşi. Ştiam în continuare că nu putem creşte pe RCA. Cota de piaţă a fost 30% anul trecut şi 36% în primul trimestru 2022, iar spre finalul anului va fi 30%. Pentru noi este extrem de important să nu accelerăm pe zona RCA. Noi suntem recunoscători că şi alte companii au văzut oportunitatea de a împărţI riscul de pe RCA, aceasta fiind singur modalitate ca piaţa să funcţioneze.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO