Bănci și Asigurări

​Ce asigurători au scăpat de problema clienţilor nemulţumiţi

​Ce asigurători au scăpat de problema clienţilor...

Autor: Anelis Baciu

20.07.2013, 01:46 2808

Garanta, Fata şi Ergo şi ING Asigurări de Viaţă sunt companiile locale de asigurări împotriva cărora nu a fost efectuată nicio plângere întemeiată de clienţii nemulţumiţi de gestionarea dosarelor de daună de la începutul acestui an, potrivit datelor de pe site-urile companiilor.

Cele mai puţine reclamaţii au fost raportate de asigurătorul de viaţă Ergo, nemţii care controlează compania înregistrând o singură plângere la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), în perioada ianuarie-mai din 2013, însă aceasta a fost considerată neîntemeiată. De asemenea, ING, cel mai mare jucător din piaţa asigurărilor de viaţă nu a înregistrat nicio petiţie întemeiată pânş la jumătatea anului.

De atfel, numărul de plângeri la adresa asigurătorilor de viaţă este semnificativ mai mic în comparaţie cu petiţile împotriva companiilor de pe segmentul non-life.

Aproximativ 99% din cele 7.405 de plângeri înregistrate la nivelul întregii pieţe anul trecut au fost înregistrate de companiile de asigurări generale, în special pentru poliţele auto obligatori (RCA), potrivit ASF.

Garanta şi Fata Asigurări, companii care emit poliţe non-life, au raporat un număr redus de plângeri anul trecut, şase respectiv două, însă reclamaţiile au fost considerate nefundamentate de ASF.

Volumul mic de petiţii al celor două companii nu este surprinzător dat fiind faptul că asigurătorii au afaceri mici pe piaţa locală, de circa 87 milioane de lei (20 mil. euro) în cazul Garanta şi 25 milioane de lei (5,6 mil. euro) în cazul Fata anul trecut.


Totodată, o bună parte din subscrieri vin de pe segmentul corporate, unde cele mai multe poliţe sunt încheiate prin intermediul brokerilor, care gestionează inclusiv dosarele de daună. Mai mult, cele două companii nu vând poliţe de răspundere civilă auto (RCA), segment cunoscut pentru numărul mare de clienţi nemulţumiţi.
Euroins, Astra, Omniasig şI Asirom sunt companiile care au primit cele mai multe reclamaţii în primele patru luni ale anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO