Bănci și Asigurări

Ce soluţii au firmele pentru a-şi încasa facturile restante

Bogdan Roşu, preşedintele Asociaţiei Române de Factoring: „Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare.“

Bogdan Roşu, preşedintele Asociaţiei Române de Factoring: „Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare.“

Autor: Liviu Popescu

13.03.2015, 00:06 688
Extinderea termenelor de încasare a facturilor, un fenomen care a afectat zeci de mii de companii în ultimii ani, îndreaptă tot mai mulţi furnizori către firmele de factoring (care activează pe o piaţă de 3 mld. euro anual) şi către cele specializate în recuperarea de creanţe.
 
„Tot mai multe companii ape­­lează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de co­lec­tare, asigurându-se astfel că nu vor exista probleme la înca­sa­re. IMM-urile au cea mai mare nevoie de aceste servicii, întrucât poziţia lor de negociere este în rea­litate foarte firavă”, spune Bog­dan Roşu, preşedinte al Aso­ciaţiei Române de Factoring (ARF).
 
Dificultăţile cu care firmele mici şi mijlocii se confruntă în pro­­cesul de încasare a facturilor au fost reflectate şi de spe­cia­liştii BNR în ultimul raport asupra stabilităţii financiare. Da­tele BNR arată că la nivelul anului 2013 termenul mediu de în­ca­sare a facturilor era de 124 de zile în cazul IMM-urilor, pen­tru ca în cazul microîntreprinderilor acesta să urce să 178 de zile. Comparativ, corporaţiile îşi încasau facturile în 78 de zile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO