Bogdan Roşu, preşedintele Asociaţiei Române de Factoring: „Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare.“
Extinderea termenelor de încasare a facturilor, un fenomen care a afectat zeci de mii de companii în ultimii ani, îndreaptă tot mai mulţi furnizori către firmele de factoring (care activează pe o piaţă de 3 mld. euro anual) şi către cele specializate în recuperarea de creanţe.
„Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare, asigurându-se astfel că nu vor exista probleme la încasare. IMM-urile au cea mai mare nevoie de aceste servicii, întrucât poziţia lor de negociere este în realitate foarte firavă”, spune Bogdan Roşu, preşedinte al Asociaţiei Române de Factoring (ARF).
Dificultăţile cu care firmele mici şi mijlocii se confruntă în procesul de încasare a facturilor au fost reflectate şi de specialiştii BNR în ultimul raport asupra stabilităţii financiare. Datele BNR arată că la nivelul anului 2013 termenul mediu de încasare a facturilor era de 124 de zile în cazul IMM-urilor, pentru ca în cazul microîntreprinderilor acesta să urce să 178 de zile. Comparativ, corporaţiile îşi încasau facturile în 78 de zile.