Bănci și Asigurări

Ce soluţii au firmele pentru a-şi încasa facturile restante

Bogdan Roşu, preşedintele Asociaţiei Române de Factoring: „Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare.“

Bogdan Roşu, preşedintele Asociaţiei Române de Factoring: „Tot mai multe companii apelează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de colectare.“

Autor: Liviu Popescu

13.03.2015, 00:06 692
Extinderea termenelor de încasare a facturilor, un fenomen care a afectat zeci de mii de companii în ultimii ani, îndreaptă tot mai mulţi furnizori către firmele de factoring (care activează pe o piaţă de 3 mld. euro anual) şi către cele specializate în recuperarea de creanţe.
 
„Tot mai multe companii ape­­lează la factoring, nu numai pentru lichidizarea creanţelor, dar mai ales pentru serviciile de co­lec­tare, asigurându-se astfel că nu vor exista probleme la înca­sa­re. IMM-urile au cea mai mare nevoie de aceste servicii, întrucât poziţia lor de negociere este în rea­litate foarte firavă”, spune Bog­dan Roşu, preşedinte al Aso­ciaţiei Române de Factoring (ARF).
 
Dificultăţile cu care firmele mici şi mijlocii se confruntă în pro­­cesul de încasare a facturilor au fost reflectate şi de spe­cia­liştii BNR în ultimul raport asupra stabilităţii financiare. Da­tele BNR arată că la nivelul anului 2013 termenul mediu de în­ca­sare a facturilor era de 124 de zile în cazul IMM-urilor, pen­tru ca în cazul microîntreprinderilor acesta să urce să 178 de zile. Comparativ, corporaţiile îşi încasau facturile în 78 de zile.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro