Bănci și Asigurări

Ce strategii au asigurătorii: cine câştigă cel mai mult din Casco, RCA şi asigurări de locuinţe

Ce strategii au asigurătorii: cine câştigă cel mai mult din Casco, RCA şi asigurări de locuinţe

Foto: Shutterstock

Autor: Ciprian Botea

21.10.2011, 19:35 2589

Astfel, principalii competitori - Allianz-Ţiriac şi Omniasig - sunt singurele companii care se numără printre primii cinci jucători pe cele trei segmente mari, care cumulează 86% din piaţa asigurărilor. Allianz-Ţiriac se află pe primul loc la asigurări Casco, cu prime subscrise de 210 milioane lei (50 mil. euro) în primele şase luni, în timp ce Omniasig ocupă poziţia a treia pe fiecare din cele trei segmente de piaţă.

Allianz-Ţiriac este secondată în clasamentul pe asigurări Casco de francezii de la Groupama, cu venituri de 161 mil. lei. Omniasig are subscrieri de 146 mil. lei, în timp ce Uniqa şi BCR Asigurări au înregistrat în primele şase luni afaceri de 108 mil. lei şi respectiv 106 mil. lei pe acest segment.

Astra conduce clasamentul pe RCA cu subscrieri de 281 mil. lei (66,5 mil. euro), având peste un milion de contracte în vigoare la sfârşitul lunii iunie. Urmează la mare distanţă Asirom şi Omniasig, cu subscrieri de 197 mil. lei şi 191 mil. lei.

Astra a avut o politică agresivă de creştere pe acest segment în ultimii ani, în timp ce Asirom şi Omniasig (companii controlate de grupul austriac VIG) au crescut foarte mult în primele şase luni după ce au redus drastic tarifele la începutul anului. În 2011 a fost declanş at un ade vă rat război al preţurilor pe seg mentul asigurărilor RCA, tarifele coborând cu o până la 20-25% faţă de anul trecut, ceea ce a făcut ca piaţa asigurărilor generale să se contracte cu 10% în ianuarie-iunie 2011.

Euroins a subscris în primul semestru aproape 91 milioane de lei din asigurări de răspundere civilă auto (RCA), clasându-se pe poziţia a patra, în timp ce locul cinci este ocupat de Allianz-Ţiriac cu afaceri de 82 milioane de lei.

Astra conduce şi pe segmentul poliţelor de asigurare a imobilelor, cu subscrieri de 147 milioane de lei în primele şase luni din 2011. Compania a mizat pe agitaţia creată în ultimii doi ani în jurul asigurării obligatorii a locuinţelor şi şi-a creat un portofoliu de peste un milion de clienţi încă din 2009, înainte de lansarea programului de asigurare la catastrofe naturale.

Asigurătorul avea aproape 1,8 milioane de contracte valabile la jumătatea acestui an, fiind unul dintre jucătorii care concurează puternic Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID) - compania care emite poliţele de asigurare obligatorie a locuinţelor.

Astra, care este unul dintre acţionarii semnificativi ai PAID, are în ofertă o poliţă care costă 20 de euro, cât o asigurare obligatorie, dar care acoperă mai multe riscuri decât aceasta din urmă.

Allianz-Ţiriac ocupă poziţia a doua în clasamentul după valoarea primelor brute subscrise din asigurări de incendiu şi calamităţ i naturale, cu 84 milioane de lei, fiind urmată de Omniasig cu 55 milioane de lei.Clasamentul este încheiat de Groupama şi Generali, cu afaceri de 53 milioane de lei şi respectiv 48 milioane de lei.

Asigurătorii au început să mizeze mai mult pe asigurările de locuinţ e în ultimii doi ani pe fondul discuţ iilor privind programul de asigurare obligatorie împotriva calamităţilor naturale.

Totodată, companiile de asigurare au fost forţate să găsească linii alternative de business după prăbuşirea vânzărilor de maşini.

Poliţele auto reprezintă două treimi din piaţa asigurărilor generale, dar asigurările de locuinţ e au urcat treptat în ultima perioadă şi au ajuns la o cotă de piaţă de aproape 20%.

Asigurătorii locali au subscris în primele şase luni din 2011 prime brute de 605 milioane de lei (143 mil. euro) din asigurări property.

Companiile de asigurări au subscris în primul semestru prime cu o valoare cumulată de 4 miliarde de lei (circa 960 mil. euro), în scădere cu 7,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul prăbuşirii vânzărilor de poliţe auto, potrivit datelor CSA. Scăderea pieţei s-a accentuat în trimestrul doi după ce în primele trei luni afacerile asigurătorilor coborâseră cu 6,6%.

Asigurările auto facultative (Casco) au înregistrat o scădere de aproape 21%, primele brute subscrise ajungând la 996 mil. lei, în condiţiile în care tarifele au fost reduse considerabil, dar nu s-au încheiat mai multe contracte.

Asigurătorii au vândut în primele şase luni 400.000 de poliţe Casco, valoarea medie a unui contract fiind de circa 2.500 de lei. Şi primele din poliţe de răspundere civilă auto (RCA) s-au redus cu 17,5%, până la 1,13 mld. lei, tot ca efect direct al reducerilor de preţ.

Poliţele auto reprezintă două treimi din vânzările din asigurări generale, dar au fost afectate puternic în ultimii doi ani de scăderea vânzărilor de maşini şi de prăbuşirea leasingului.

Astfel că acest segment de piaţă a înregistrat un declin de 10% după primele şase luni, faţă de o scădere de 8,8% în primele trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO