Bănci și Asigurări

Ce susţine creşterea leasingului: vehiculele rămân motorul, dar şi echipamentele vin din urmă

Autoturismele reprezintă principala categorie de vehicule finanţate de companiile de leasing, cu o pondere de 47% din total în primul semestru

Autoturismele reprezintă principala categorie de vehicule finanţate de companiile de leasing, cu o pondere de 47% din total în primul semestru

Autor: Ciprian Botea

17.08.2015, 00:06 207

Autovehiculele au reprezentat şi în primul semestru principalul motor de creştere al pieţei de leasing, cu un avans al finanţărilor acordate în acest segment de aproape 20% faţă de nivelul din primele şase luni din 2014, dar echipamentele încep să aibă o contribuţie tot mai vizibilă la creşterea pieţei. Singurul segment care nu îşi revine din prăpastia crizei este cel imobiliar.

Companiile de leasing au finanţat în perioada ianuarie-iunie achiziţia de vehicule în valoare de 596 milioane de euro, în creştere cu 18% faţă de primul semestru al anului trecut. Acest sector a avut o pondere de aproape 78% în totalul finanţărilor, potrivit datelor agregate de ALB – asociaţia socie­tăţilor financiare.

Finanţările de echipamente au revenit însă la o pondere de 20% din piaţă, după o creştere de 11% în primul semestru, în condiţiile în care la finalul lunii martie acest segment scăzuse sub acest prag. Valoarea echipamentelor finanţate a fost de 154 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO