Bănci și Asigurări

CEC Bank raportează profit de 185 mil. lei în S1/2020 şi active de peste 36 mld. lei, plus 10% de la începutul anului

Bogdan Neacşu, director general al CEC Bank

Bogdan Neacşu, director general al CEC Bank

Autor: Cristina Bellu

31.08.2020, 11:50 209

CEC Bank, singura bancă de top 10 rămasă în portofoliului statului, a raportat pentru primul semestru al anului un profit net de 184,4 milioane de lei, reprezentând aproximativ 49% din profitul înregistrat la nivelul întregului an 2019, în timp ce activele totale ale băncii au crescut cu aproape 10% faţă de finalul anului trecut, la peste 36 de miliarde de lei.

În perioada ianuarie-iunie, veniturile nete din dobânzi au fost stabile, ridicându-se la circa 555 milioane lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au înregistrat o creştere de 5,4% faţă de perioadă similară a anului trecut, ajungând la valoarea de 124 milioane lei, pe fondul creşterii numărului de clienţi şi de operaţiuni.

Raportul cost - venit a continuat să se îmbunătăţească, situându-se la finalul primului semestru în partea inferioară a intervalului 50%-55%, fiind în continuare sub media înregistrată în sistemul bancar, cu toate că banca operează cea mai extinsă reţea teritorială, de peste 1.000 de unităţi.

”Activele totale ale CEC Bank au înregistrat o creştere susţinută, de circa 10% în primul semestru, faţă de sfârşitul lui 2019, atingând nivelul de 36,1 de miliarde de lei. Am accelerat eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea serviciilor bancare de la distanţă, CEC Bank fiind printre primele bănci din România cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plată contactless de pe telefon sau ceas, am adus multiple îmbunătăţiri serviciului de mobile banking şi am demarat un amplu program de investiţii pentru modernizarea bancomatelor”, spune Bogdan Neacşu, director general al CEC Bank. 

Sursele atrase de la clienţi au crescut cu 8% faţă de sfârşitul anului trecut, depăşind nivelul de 30 de miliarde de lei, persoanele fizice având o pondere de 75%. Pe segmentul persoanelor fizice, creşterea a fost de peste 5%, iar pe segmentul persoanelor juridice, de peste 17%.

Portofoliul de credite, la valoare brută, acordate clientelei a crescut cu circa 3% faţă de sfârşitul anului trecut. În cazul persoanelor fizice, creşterea a depăşit 4% la nivelul întregului portofoliu, urcând la aproape 10% în cazul creditelor pentru locuinţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO