Bănci și Asigurări

CEC Bank raportează profit net de 355 mil. lei în 2021, plus 5%. Activele băncii au crescut cu peste 22% an/an, la 50,6 mld. lei. ”Am reuşit să facem paşi mari în direcţia transformării CEC Bank şi rezultatele sunt deja vizibile”

Bogdan Neacşu, Preşedinte CEC Bank

Bogdan Neacşu, Preşedinte CEC Bank

Autor: Cristina Bellu

14.02.2022, 11:44 190

CEC Bank a încheiat 2021 cu un profit net estimat, neauditat, de 355 milioane de lei, în creştere faţă de rezultatul net de 337,7 mil. lei înregistrat în 2020, în paralel cu majorarea cu 22,7% a activelor, până la 50,6 miliarde lei.

Este al treilea an consecutiv când instituţia bancară a atins un profit record, de peste 350 mil. lei anual.

Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,1 miliarde de lei şi au rămas stabile comparativ cu anul trecut, în condiţiile în care, în primele nouă luni ale lui 2021, pe piaţa bancară, ratele s-au aflat la un nivel minim istoric, iar tendinţa de creştere a dobânzilor a început să se manifeste abia din trimestrul al patrulea.

În acelaşi timp, veniturile nete din comisioane au continuat să crească susţinut, cu 11,4%, până la 297,5 milioane de lei, în linie cu strategia băncii de a-şi diversifica sursele de venit, arată datele transmise luni de oficialii instituţiei bancare.

În ciuda pandemiei şi a diferitelor măsuri de restricţie, activitatea economică a fost intensă în 2021 şi s-a reflectat şi la nivelul cererii de credite. Astfel, în 2021 portofoliul total de credite acordate clientelei nebancare (sold bilanţier) a crescut cu 17% (peste media pieţei – 14,8%), până la 26,9 miliarde de lei.

Depozitele atrase de la clienţi au crescut într-un ritm solid (plus 20,8%), până la 41,9 miliarde de lei, cu o pondere de circa 70% a segmentului populaţiei.

”2021 a fost un an în care am fost foarte activi. Am reuşit să facem paşi mari în direcţia transformării CEC Bank şi rezultatele sunt deja vizibile: activele băncii au crescut cu 22,7% faţă de anul trecut, numărul de utilizatori de Mobile Banking a crescut cu 85%, iar volumul tranzacţiilor digitale s-a dublat. Şi am reuşit să atragem un număr record de clienţi noi (peste 135.000) - care au ales CEC Bank ca bancă de casă, şi folosesc cardurile, conturile şi aplicaţiile online CEC Bank pentru operaţiunile de zi cu zi”, spune Bogdan Neacşu, Preşedinte CEC Bank.

Portofoliul de credite s-a menţinut sănătos, iar rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 5,28%, în uşoară scădere faţă de nivelul de 5,52% înregistrat la sfârşitul anului 2020. Banca a menţinut o abordare prudentă şi a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei nebancare (inclusiv cheltuiala cu ajustările pentru creanţe depreciate) în cursul anului 2021 în valoare de 388,56 milioane de lei.

La nivelul băncii, din totalul portofoliului de credite pentru care s-au aplicat amânări la plată, circa 92% au reluat rambursarea şi nu înregistrează restanţe mai mari de 30 de zile.

În baza situaţiilor financiare provizorii, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 22,84%, la sfârşitul lui 2021 semnificativ peste nivelul cerinţei globale de capital (OCR) aplicabilă băncii.

La sfârşitului lui 2021, rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 7,95%, la un nivel similar cu cel înregistrat în anul precedent, în condiţiile majorării fondurilor proprii la sfârşitul anului.

CEC Bank a beneficiat, în decembrie 2021, de un împrumut subordonat de 1,4 miliarde de lei, pe o perioadă de 10 ani. Împrumutul subordonat face parte din obligaţiile asumate în baza planului de afaceri care a stat la baza majorării capitalului social al CEC Bank, în condiţii de piaţă, aprobat de Comisia Europeană la sfârşitul lui 2019.

”Călătoria continuă şi, în 2022, avem planuri la fel de ambiţioase de transformare: vom aduce noi produse în mediul online şi vom continua să ne dezvoltăm modelul de afaceri hibrid, care deserveşte atât România rurală, nedigitalizată, cât şi clienţii moderni - digitali”, adaugă Bogdan Neacşu.

Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de peste 50 de miliarde lei, la finalul anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO