Băncile din România au încercat în ultimii ani să compenseze cât de cât scăderea veniturilor din dobânzi prin creşterea câştigurilor obţinute din comisioane, clienţii "cotizând" practic la coşul de venituri al bancherilor cu sume cuprinse între 1 leu şi 7 lei în momentul în care le intră în conturi sume cuprinse între 500 şi 50.000 de lei.
Băncile cu cele mai mari comisioane aplicate clienţilor pentru acest tip de servicii sunt BRD, Bancpost şi Banca Transilvania.
În cazul persoanelor care încasează peste 50.000 de lei în conturi, suma cedată ajunge la 18 lei dacă au cont la Banca Transilvania sau chiar 22,5 lei dacă sunt clienţi ai Bancpost. În cazul BRD şi Volksbank suma se ridică la 10 lei.
Mulţi clienţi încă au „revelaţii“ atunci când vine vorba de costurile pe care le implică relaţia cu o bancă, eforturile declarate ale industriei pentru creşterea gradului de informare neavând încă rezultate spectaculoase. Dezbaterea privind aşa-numitele comisioane abuzive la credite a atras atenţia publicului asupra costurilor pe care le percepe o bancă, însă odată ce producţia de credite s-a prăbuşit, bancherii au încercat să taxeze într-o măsură din ce în ce mai mare produsele şi serviciile de bază, privite ca o sursă certă de câştiguri.
Cert este că veniturile băncilor sunt în mare suferinţă atât timp cât creditarea nu-şi revine, iar procesul de reducere a costurilor generale de operare ale unei bănci este încă departe de a produce efecte spectaculoase.