Bănci și Asigurări

Cine controlează împrumuturile luate de România. Băncile finanţează jumătate din datoria publică internă de 48 mld. euro, fondurile de pensii private 20%, iar străinii 17%

Cine controlează împrumuturile luate de România....

Autor: Claudia Medrega

07.09.2018, 00:08 1276

♦ România înregistrează una dintre cele mai ridicate ponderi ale expunerii băncilor faţă de sectorul guverna­mental.

Băncile deţin aproape jumătate din datoria publică internă, în timp ce fondurile de pensii private au aproxi­mativ o cin­cime, conform datelor Ministe­rului Finanţelor.

Concret, titlurile de stat emise pe piaţa internă, în lei şi în euro, sunt deţinute în proporţie de circa 48% de sectorul bancar.

Din titlurile în lei, băncile locale aveau la sfârşitul primului semestru 46,4%, iar din titlurile în euro deţineau peste 65%.

România înregistrează una dintre cele mai ridicate ponderi ale expunerii băncilor faţă de sectorul guverna­mental. Ponderea în total active a deţinerilor de titluri de stat ale băncilor autohtone şi a creditelor acordate de către acestea sectorului guvernamental a urcat peste 20%, plasând România pe podium în Uniunea Euro­peană. Ponderea expunerii băncilor din România faţă de stat este de 2,5 ori mai mare decât media UE.

Clienţii rezidenţi aveau în S1/2018 o pondere de 34,4% din titlurile de stat emise pe piata internă, din care 18,3% revin fondurilor de pensii private.

Ponderea deţinerilor nerezi­denţilor în totalul portofoliului de datorie publică internă a coborât la finele lunii iunie 2018 până la 17,7%, după ce în primul trimestru se apropiase de 19%.

Participaţia populaţiei la finanţarea statului este de aproximativ 1%.

Datoria publică - internă şi externă - era la sfârşitul primului semestru de circa 370 mld. lei (80 mld. euro), repre­zentând 39,5% din PIB. Datoria publică internă este circa 48 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO