„Mulţi ne întreabă: cum de aţi continuat în 2009? Şi le răspund că am continuat pentru că altfel ne scufundam. Noi am continuat să facem business, nu ne-am oprit niciun moment. Într-un model de business ca al nostru, dacă te opreşti pierzi mult mai mult decât dacă te mişti în continuare. Chiar şi în cei mai grei ani ai crizei noi am dat câteva mii de credite pe lună, în fiecare lună din nişte ani când nu ştiai nici cum se termină ziua de azi, ca să nu mai vorbim de ziua de mâine“, afirmă Ciorcilă.
Business Magazin l-a desemnat pe Horia Ciorcilă personalitatea anului 2015. Ciorcilă, 52 de ani, se numără printre cei care au fondat Banca Transilvania în 1994.
În 2009, când a lovit criza economică, Banca Transilvania a fost expusă întrucât nu avea un acţionar strategic şi a pierdut teren repede. Atunci Ciorcilă a căutat soluţii purtând discuţii cu mai multe bănci, printre care NBG, Société Générale şi Bank of Cyprus.
În cele din urmă, Bank of Cyprus a fost investitorul care a intrat acţionar la Banca Transilvania, iar banca a rezistat pe piaţă ca banca locală a antreprenorilor.
Horia Ciorcilă râde acum când se gândeşte la „cum ar fi fost dacă îi cumpăra BRD SocGen“: „O să vă răspund cu o discuţie pe care o am din când în când cu Roberto Marzanati (vicepreşedintele boardului BT), care îmi zice tot timpul că «e un deal pe care e foarte bine că l-am ratat». Nici nu vreau să mă gândesc cum ar fi fost, ele fiind două instituţii cu profiluri destul de diferite. Din punctul de vedere al businessului, avea sens, pentru că era o combinaţie foarte puternică“.
Banca Transilvania şi-a consolidat statutul de surpriză pozitivă în ultimii ani, jucătorul din Cluj-Napoca reuşind să marcheze creşteri notabile ale cotei de piaţă după active de la un an la altul. Banca Transilvania a fost pe parcursul crizei cea mai dinamică bancă mare, câştigând 4,4 puncte procentuale la poziţia sa de piaţă faţă de 2008, de la 5,4% la 9,8% în 2014.