Bănci și Asigurări

Citi se retrage din operaţiunile de retail din România

Citi se retrage din operaţiunile de retail din România

Autor: Vlad Popescu

05.12.2012, 17:11 3647

Citigroup a prezentat miercuri un plan de "repoziţionare" cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile şi a îmbunătăţi eficienţa, printre măsuri numărându-se vânzarea sau restrângerea semnificativă a operaţiunilor de consumer banking din România, Turcia şi alte trei ţări.

"Ca rezultat al măsurilor de repoziţionare, Citi se aşteaptă să vândă sau să restrângă semnificativ operaţiunile consumer în Pakistan, Paraguay, România, Turcia şi Uruguay", se arată într-un comunicat transmis miercuri de grupul american.

Vedeţi aici ce spuneau oficialii Citi despre piaţa românească în anul 2007, înainte de criza globală

În cazul României, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor, potrivit unui comunicat transmis miercuri de Citibank România.

"Deşi Citibank România are un portofoliu puternic şi cu o creştere rapidă, în actualul context economic, nu va putea sa atingă, suficient de repede, dimensiunea şi profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi să işi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din România, segment pe care banca este puternică", se spune în comunicat.

Cum arătau planurile de expansiune a băncii în 2008

Citi precizează că în perioada următoare nu vor exista modificări în ceea ce priveşte felul în care Citibank România îşi deserveşte clienţii persoane fizice şi în felul în care conduce operaţiunile locale de retail.

"Dorim să subliniem faptul că această decizie nu va influenţa angajamentul băncii faţă de România, unde avem o prezenţă încă din 1996. În viitor, Citibank România va continua să îşi dezvolte operaţiunile destinate clienţilor companii mari, instituţii financiare şi întreprinderi mici şi mijlocii", se mai arată în comunicat.

Care este cel mai mare risc pentru România, în viziunea Citi

Planul de repoziţionare va genera în trimestrul al patrulea al acestui an cheltuieli excepţionale de 1 miliard de dolari, iar economiile se vor ridica la 900 milioane de dolari anul viitor, apoi 1,1 miliarde dolari pe an începând din 2014, potrivit băncii.

"Aceste măsuri sunt etape fireşti în procesul de transformare a Citi. Deşi suntem devotaţi reţelei şi anvergurii noastre globale, strategia continuând să depindă de acestea, am identificat zone şi produse unde mărimea afacerilor noastre nu oferă câştiguri semnificative", a declarat în comunicat directorul general al Citigroup, Michael Corbat.

Planul de restructurare va conduce la eliminarea a aproximativ 1.900 de locuri de muncă la divizia de servicii destinate clienţilor instituţionali.

Alte 6.200 de job-uri vor dispărea din operaţiunile globale de consumer banking ale Citi, iar departamentul de operaţiuni şi tehnologie va pierde 2.600 de posturi.

Strategia Citigroup presupune focusarea pe operaţiunile din cele 150 de oraşe care au cel mai ridicat potenţial de creştere în zona de consumer banking, astfel că banca va optimiza reţeaua de sucursale şi va efectua concentrarea operaţiunilor în zone metropolitane importante. Astfel, grupul va închide 14 sucursale în Brazilia, 7 în Hong Kong, 4 în Ungaria, 15 în Coreea de Sud şi 44 în Statele Unite.

Banca notează că va continua să investească în operaţiunile din aceste ţări, iar după repoziţionare va deţine peste 4.000 de sucursale de retail în întreaga lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO