Bănci și Asigurări

Clienţii IMM ai UniCredit primesc 3 certificate digitale calificate pentru semnătură electronică de la Trans Sped, în relaţia cu banca şi cu instituţiile statului

Antoaneta Curteanu, Vicepreşedinte Executiv al diviziei Retail UniCredit Ban

Antoaneta Curteanu, Vicepreşedinte Executiv al diviziei Retail UniCredit Ban

Autor: Cristina Bellu

04.02.2022, 17:14 469

Clienţii persoane juridice IMM ai UniCredit beneficiază începând cu 1 martie de unul până la trei certificate digitale gratuite pentru semnătură electronică, anunţă instituţia bancară.

În egală măsură, clienţii companii cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro pot beneficia de până la trei certificate digitale calificate gratuite.

Acestea au o valabilitate de trei ani şi pot fi utilizate atât în relaţia cu UniCredit pentru semnarea anumitor documente bancare, cât şi în relaţia cu instituţiile statului precum Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.  

“Eforturile constante în direcţia digitalizării făcute de UniCredit în ultimii ani ne ajută ca astăzi să putem veni în întâmpinarea nevoilor companiilor din România, actuali şi potenţiali clienţi”, spune Antoaneta Curteanu, Vicepreşedinte Executiv al diviziei Retail UniCredit Bank.

Certificatele digitale sunt acordate de UniCredit Bank în parteneriat cu Trans Sped şi sunt emise la solicitarea companiei pentru persoana fizică desemnată în scris de către reprezentantul legal al companiei.

Potrivit specificaţiilor produsului Trans Sped, acestea sunt utilizate şi recunoscute în UE şi în SUA, precum şi în toate ţările care aplică legislaţia europeană sau nord-americană.

”Clienţii băncii persoane juridice primesc certificate digitale Trans Sped pe care le vor putea folosi pentru a semna electronic orice document către ANAF, de la declaraţii până la diverse cereri, precum şi în relaţia cu celelalte instituţii”, spune Camelia Ivan, CEO Trans Sped.

Începând cu 1 martie, toate companiile active pe teritoriul României vor interacţiona cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor.

Obligaţia firmelor de a transmite către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală doar documente în format electronic este prevăzută în OG 11/2021 pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO