Bănci și Asigurări

Companiile de brokeraj reprezintă principalul canal de vânzare a asigurărilor, cu peste 10 mld. lei prime distribuite, urmate de agenţi, cu aproape 3 mld. lei prime distribuite, iar băncile completează podiumul, cu peste 1 mld. prime distribuite

Companiile de brokeraj reprezintă principalul canal de...

Autor: Mircea Nica

27.03.2025, 18:10 173

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

Pe zona asigurărilor generale, companiile de brokeraj au intermediat prime de peste 10 mld. lei, urmate de agenţi cu peste 1,2 mld. lei şi angajaţii proprii ai asigurătorilor, care au distribuit asigurări în valoare de 901 mil. lei Pe zona asigurărilor de viaţă, agenţii au distribuit asigurări în valoare de peste 1,6 mld. lei, pe poziţia următoare sunt băncile, care reprezintă al doilea canal de distribuţie pe zona asigurărilor de viaţă, cu peste 700 mil. lei, iar companiile de brokeraj completează podiumul cu aproape 500 mil. lei.

Principalul canal de distribuţie a asigurărilor pe total piaţă rămân companiile de brokeraj, dar punctual, pe zona asigurărilor de viaţă brokerii sunt al treilea canal de distribuţie, potrivit informaţiilor din raportul ASF pentru primele nouă luni din 2024.

Astfel, din totalul primelor brute intermediate pe asigu­rări, aproape 11 mld. lei sunt prime interme­diate de brokeri, aproape 3 mld. lei sunt prime interme­diate de agenţi, atât persoane fizice, cât şi per­soane juridice, iar puţin peste 1 mld. lei sunt prime intermediate de bănci.

Pe lângă aceste trei canale principale, zona de asigurări generale mai are un canal, respectiv intermediari exceptaţi, unde nivelul intermedierilor a fost de 52 mil. lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro